جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 31 مرداد 1394     
افزایش شکایت از پزشکان

به گزارش فارس، احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در دیدار مدیران و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران با رئیس محترم قوه قضاییه، گفت: در کشور بین ارگان‌ها تعامل خوبی وجود دارد و خوشبختانه در وزارت بهداشت شخصی کاردان در صدر است که به سرعت در تلاش است و جامعه پزشکی و خدمات آن را اعتلا دهد.

وی گفت: قوه قضاییه که پزشکی قانونی بخشی از آن است نهایت تلاش خود را برای تعامل با وزارت بهداشت و جامعه پزشکی انجام داده است.

شجاعی خاطرنشان کرد: در اینجا باید از تمام زحمات رئیس قوه قضاییه که نهایت لطف را به جامعه پزشکی داشته و دارند تشکر کنم چرا که پرونده‌ای در حوزه پزشکی نیست که نظر مثبتی از سوی رئیس دستگاه قضا نسبت به آن وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: علیرغم اینکه یکی از اختیارات قاضی آن است که بتواند با جرم بر اساس صلاحدید خود برخورد کند ولی قوه قضاییه با تدبیر رئیس این قوه تلاش کرده است تا شأن جامعه پزشکی را رعایت کند.

وی تصریح کرد: البته ما خواستار بی‌قانونی نیستیم ولی در حوزه قضاییه به علت شأن پزشکان و البته کم بودن مقصران این عرصه این لطف و نگاه ویژه به جامعه پزشکی وجود داشته است.

شجاعی با اشاره به برخی جوسازی‌ها که ممکن بود در روند فعالیت‌ها مشکل ایجاد کند، گفت: ما نباید از لطف و نگاه مثبت دستگاه قضا به جامعه پزشکی سوءاستفاده کنیم هر چند که مواردی از این سوءاستفاده روی داده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور خاطرنشان کرد: باید سازمان نظام پزشکی و خود جامعه پزشکی به تخلفات در این حوزه رسیدگی کند هر چند که شمار پرونده‌های شکایت از پزشکان در حال افزایش است.

وی تأکید کرد: در آمار سال قبل 48 درصد پرونده‌های شکایت از پزشکان به نفع شاکی و 52 درصد به نفع پزشکان صادر شده است.

شجاعی گفت: حرمت جامعه پزشکی را باید خودمان حفظ کنیم تا این حرمت در جامعه و ارگان‌های دیگر نیز حفظ شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: