جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 6 دی 1392     
اقدامات بسیار خوب شهرداری تهران در گسترش خطوط مترو

رئیس واعضای کمیسیون عمران شورای شهر تهران روز گذشته از شرکت واگن سازی تهران و خط متروی تهران – پرند بازدید کردند.

احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران در جریان این بازدید به اقدامات بسیار خوب شهرداری تهران در گسترش خطوط مترو اشاره کرد و گفت : پروژه های در حال ساخت مترو با روندی قابل قبول در حال انجام است اما نگرانی امروز ما در حوزه تجهیزات و بحث تامین واگن است گرچه طی سال های اخیر اقدامات خوبی در بخش توامندسازی صورت گرفته و واگن سازی اراک و چند واگن سازی دیگر در حال حاضر فعال هستند.
 

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های شورا و شهرداری برای توسعه مترو برنامه‌ای جهادی است،اظهار کرد: ورود حداقل 300 تا 400 واگن در سال به خطوط مترو برای شورای شهر حاِئز اهمیت بوده که باید طی یک برنامه 5 ساله این مهم محقق شود.

وی تاکید کرد: تامین این تعداد واگن حجم بالایی اعتبار و تلاش در تولید صنعتی کشور را می‌طلبد. باید به واگن سازی تهران و شرکت‌هایی که به نوعی شریک این مجموعه هستند کمک کنیم تا در بحث تامین تجهیزات مشکلی نداشته باشند.

در صورت تامین اعتبارات مترو سال 93 به پرند می رسد

هابیل درویش مدیر عامل شرکت مترو تهران نیز در این بازدید به عدم تامین منابع مالی مترو طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت : نیاز امروز ما تامین اعتبارات است چرا که مترو توانایی ساخت سالانه 30 کیلومتر مترو را دارد و می‌تواند سالی 160 دستگاه واگن در کارخانه واگن سازی تهران تولید کند.


وی با اشاره به توانمندی شرکت های داخلی واگن سازی افزود: در بخش ساختمانی حدود صددرصد کار به وسیله متخصصین ایرانی و در بخش تجهیزات هم بیش از 50 درصد تجهیزات واگن به دست صنعتگران داخلی تولید می‌شود.

در عین حال که واگن‌سازی تهران تنها واگن سازی کشور نیست، اما این کارخانه بر اساس قراردادهایی که با مترو داشته توانسته به خوبی نیازهای متروی تهران را تامین کند.

 وی با اشاره به اینکه با تامین منابع مالی فاینانس 22 رام قطار و 200 پله برقی خریداری شده است، گفت : قرارداد 1050 میلیاردی که با واگن سازی تهران داشتیم رو به اتمام و اکنون مونتاژ و راه اندازی 22 رام قطار جدید نیز به این کارخانه سپرده شده است.

وی در خصوص اعتبارات لازم برای هر خط مترو گفت: حدود 1000 میلیارد تومان اعتبار برای هر خط به همراه واگن نیاز است البته زیر ساخت‌های مترو همیشه جلوتر از تامین واگن بوده است.

مدیر عامل متروی تهران در خصوص پروژه ایستگاه شهر آفتاب هم خاطرنشان کرد: این پروژه به طول 51 کیلومتر کار اجرایی‌اش در سال 91 آغاز شد و امروز بیشتر از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: 19 دهنه پل، 10 کیلومتر تونل و 16 کیلومتر ریل گذاری در این پروژه انجام شده است اما به دلیل عدم تامین اعتبارات امروز کار به کندی پیش می‌رود.

وی تاکید کرد: در صورت تامین اعتبارات پروژه پیش بینی می‌کنیم در سال 93 پروژه به اتمام برسد. یعنی از ایستگاه شاهد بهشت زهرا (س) تا فرودگاه امام (ره) و از آنجا تا شهر پرند ناوگان مترو بتواند به شهروندان خدمات رسانی کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: