جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 29 مرداد 1394     
سردمزاجان کمتر عصبی می‌شوند

تسنیم: هر کدام از اندام‌های بدن انسان دارای مزاج‌های مختلف است. اگر بخواهیم نسبت به قلب یا کبد یا استخوان و یا سایر اعضای بدن مزاج مغز را بسنجیم به این نتیجه خواهیم رسید که مغز مزاج سرد و تر است.

مغز حجم بسیار زیادی از کار را در بدن انجام می‌دهد

حسین رضایی زاده متخصص طب سنتی اظهار کرد: اما اینکه چرا مغز سرد و تَر آفریده شده است باید گفت مغز انسان عضوی است که لحظه به لحظه پیام‌هایی را دریافت و ارسال می‌کند. حجم بسیار زیادی از کار را در بدن انجام می‌دهد.

مزاج مغز باید به گونه‌ای باشد, وقتی حرارتش بالا می‌رود, تمرکز خود را از دست ندهد

وی عنوان کرد: به دلیل اینکه حجم زیادی از کار بدن بر عهده مغز است عملاً باید زمینه پایه‌ای مغز به گونه‌ای باشد که وقتی حرارتش بالا می‌رود شخص جوش نیاورد و بتواند دوام بیاورد و تمرکز خود را از دست ندهد.

رضایی زاده ادامه داد: کما اینکه هر کدام از ما در یک آستانه تحملی وقتی کار ذهنی‌اش توام با حرارت محیطی مثلاً سر ظهر تابستان اگر جوانی گرم مزاج هم باشد از یک حدی که هیجاناتش افزایش پیدا می‌کند, دیگر نمی‌تواند تحمل کند تمرکز را از دست می‌دهد و ممکن است در کلام یا رفتارش اختلال به وجود بیاید. خیلی زود از کوره در می‌رود و نمی‌تواند واکنش‌های مناسبی را از خود نشان دهد.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: اما یک علائمی هست مربوط به مزاج اختصاصی مغز که اگر کسی طبیعت مغزش نسبت به دیگران گرم تر یا خشک تر است یا سرد تر یا تر تر است چه علائمی دارد.

وی افزود: مهم‌تر این است که اگر فردی علائمی دارد این علائم ممکن است برای او طبیعی محسوب شود. مثلا یک جوان گرم مزاج 27 ساله در ظهر تابستان عصبی شدنش خیلی طبیعی است. این ادم را اگر شما تحریکش کردی و عصبانی نشد باید تعجب کنید.

سردمزاجان کمتر عصبی می‌شوند

رضایی زاده خاطرنشان کرد: ولی اگر فردی بود که مزاجش سرد است این فرد شاید بعد از نیم ساعت یا یک ساعت برسد تا حدی عصبانی شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: