جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 ارديبهشت 1402     
تکمیل ضلع شمالی طرح تفصیلی توس تا پایان سال

 شهردار مشهد گفت: فاز اول طرح تفصیلی محدوده تاریخی توس در ضلع شمالی رود کشف‌رود تا پایان سال به پایان می‌رسد و بخش جنوبی نیز تا پایان این دوره مدیریت شهری به سرانجام خواهد رسید.

محمدرضا قلندر، امروز ۲۴ اردیبهشت ماه، در مراسم بزرگداشت روز فردوسی که در آرامگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین ارزش هر جامعه بشری زبان آن است. زبان هویت ملی هر جامعه و زبان فارسی هویت ما بوده و مسلما ماندگاری زبان شیرین فارسی مدیون حکیم ابوالقاسم فردوسی است.
 
فردوسی موجب افتخار فارسی‌زبانان است
وی افزود: وقتی از حکیم ابوالقاسم فردوسی قدردانی می‌کنیم، در واقع از زبان فارسی قدردانی می‌کنیم. شاهنامه را قدر می‌دانیم که به عنوان یک اثر بین‌المللی حماسی و ماندگار در جهان مطرح است و شاهنامه‌پژوهان در آن به دنبال اسرار خلقت هستند. شاهنامه و فردوسی تا آخرالزمان ماندگار و پایدار و موجب افتخار فارسی‌زبانان مخصوصا ایرانی‌ها و مشهدی‌ها هستند.
قلندر ادامه داد: ما مشهدی‌ها خادم زائران هستیم. ما در مشهد فرهنگ رضوی را داریم و به حضور و وجود مقدس امام رضا(ع) افتخار می‌کنیم اما در جوار این شهر حکیمی داریم که یکی از بزرگترین شاعران حماسی بوده و اثری را خلق کرده ‌که‌ جاودانه است، بنابراین به میزبانی حکیم فردوسی افتخار می‌کنیم.
شهردار مشهد با اشاره به اینکه ما از چند منظر به آرامگاه فردوسی، خود حکیم و شاهنامه نگاه می‌کنیم، تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم دیپلماسی شهری مخصوصا دیپلماسی شهری بین ایران و شهر مشهد و کشورهای فارسی‌زبان مجاور است. قبلا در محدوده فردوسی وضعیت مناسب نبود که با ورود مقام معظم رهبری در سال ۷۵ و فرمایشات ایشان موجب شد این محدوده از غربت خارج شود و مدیریت شهری، استانی و ملی به آن به صورت ویژه نگاه کنند و در جهت عمران و آبادانی آن گام بردارند. ما در مدیریت شهری و شورا نگاه ویژه‌ای به این محدوده داریم و نشان آن کمیسیون توسعه و بهسازی توس است.
وی اضافه کرد: بودجه‌های خوبی در سال‌ گذشته و امسال در جهت تحقق اهداف در نظر گرفتیم که به مرور هزینه می‌شود. امسال اعتبارات ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده و از ۱۴۰ به ۲۶۰ میلیارد تومان رسیده است. طرح تفصیلی نیز یکی از موارد اساسی است که باعث ارتقاء این محدوده می‌شود.
قلندر بیان کرد: فاز اول طرح تفصیلی محدوده تاریخی توس در ضلع شمالی رود کشف‌رود تا پایان سال به پایان می‌رسد و بخش عظیمی از مشکلات مردم منطقه رفع خواهد شد. بخش جنوبی نیز تا پایان این دوره مدیریت شهری به سرانجام خواهد رسید. پروژه‌های خوبی را انجام ‌داده‌ایم. پیشخوان و جلوخان بازسازی و بهسازی شده و امیدواریم پروژه‌های این محدوده به سمتی برود که یک محدوده تاریخی بین‌المللی را احیا کنیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: