جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 مرداد 1394     
اگر نوشابه نخوریم چند کیلو کم می کنیم؟

سلامت نیوز: برای بعضی افراد ساده ترین راه کاهش وزن این است که تنها نوشابه را کنار بگذارند. با قطع مصرف روزانه نوشابه می توانید صدها کالری از مقدار کلی کالری دریافتی خود کاهش دهید. پس چرا امتنحانش نکنید؟

به گزارش سایت دکتر کرمانی، اگر برای شروع به دنبال انگیزه هستید بیایید ابتدا با هم چند آمار را چک کنیم:

اگر هر روز یک قوطی نوشابه استفاده کنید، مقدار کالری دریافتی تان روزانه 140 و سالانه 51.100 کالری خواهد بود. اگر قیمت این مقدار را 1000 تومان در نظر بگیریم هر سال 360.000 تومان هزینه نوشابه خواهید کرد. اگر این مقدار نوشابه را کنار بگذاریم چه مقدار وزن کم خواهیم کرد؟
اگر روزی یک قوطی نوشابه خود را با آب جایگزین کنید، سالانه 51.100 کالری ذخیره خواهید کرد که حدود 7 کیلو می باشد.

می توانیم نوشابه رژیمی استفاده کنیم؟

نوشابه های رژیمی شاید به دلیل استفاده از قند های مصنوعی بسیار کم کالری باشند اما جایگزین کردن آنها شاید کمکی کند. تحقیقات نشان داده زمانی که غذاهای شیرین می خوریم، چه قندشان طبیعی باشد چه مصنوعی، اشتهایمان افزایش می یابد.

پس اگر نوشابه معمول خود را با نوشابه رژیمی جایگزین کنید همان مقدار کالری و شاید بیشتر کالری را از راه افزایش هوس به خوردن شیرینی دوباره جذب خواهید کرد. پس چطور عادت به خوردن نوشابه را از بین ببریم؟ بهتر است مرحله به مرحله پیش رفت.

اگر روزی یک لیوان بزرگ نوشابه می خورید سعی کنید به مرور از مقدارش کم کنید و به جای مقدار کم شده آب بنوشید. به مرور از مقدار نوشابه بکاهید و به مقدار آب اضافه کنید. حتی می توانید آب آشامیدنی خود را طعم دار کنید تا برایتان نوشیدنش جذاب تر شود.

با چند تغییر ساده می توانید تغییر زیادی هم در ناحیه دور کمر و هم در کیف پول خود ایجاد کنید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: