جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 مرداد 1394     
اجرای بیش از 80 درصد از زیرساخت های فاز دوم کمپین آسمان آبی ـ زمین پاک

به گزارش  شهرداری نیوز  ،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همزمان با برگزاری نشست پاسخ گویی به طرحسامانه نظارت همگاني شهرداري تهران 1888 با اشاره به فاز دوم کمپین آسمان آبی _ زمین پاک گفت : گام اول این طرح بر اساس حس نیاز و ضرورت اجرایی گردید و در گام دوم مواردی که باید مورد پیگیری قرار گیرد شامل: استقرار و نهادینه سازی رفتار درست اجتماعی در جامعه است که همکاران در معاونت های اجتماعی شهرداری تهران ، حوزه امور بین الملل و سازمان فرهنگی هنری در حوزه اجتماعی فعالیت های گسترده ای را شروع نموده اند.

به گزارش خبرنگار شهرداری نیوز مهندس سید جعفر تشکری هاشمی اظهار داشت: با شروع سال تحصیلی اجرای طرح کمپین آسمان آبی – زمبن پاک  افزایش خواهد یافت البته  بیش از 80 درصد زیر ساختهای این طرح فراهم گردیده ضمن اینکه باید در این راستا آموزش ها لازم نیز افزایش یابد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 35 هزار راننده تاکسی در کلاس های آموزشی شرکت کرده اند و تمام رانندگان از جمله رانندگان اتوبوس، رانندگان آژانس ها و در آخر رانندگان نهادهای عمومی  و دولتی در اولویت دیگر برای آموزش قرار گرفته اند .

وی گفت : البته باشروع سال تحصیلی تصور براین است که حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و اقدامات اجرایی در سطح شهر افزایش یابد.

وی با اشاره به طرحسامانه نظارت همگاني شهرداري تهران 1888 تصریح کرد: در حال حاضر امروز 70 تماس تلفنی مورد بررسی قرار گرفته است که شامل شکایت ها، پیشنهادها و تشکر از سامانه شهرداری تهران بوده است اما بیشتر در محوریت حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی تهران بود مردم خواستار تقاضای اتوبوس بیشتر در خطوط تقاضای افزایش ایستگاه های بوده اند در بخش تاکسیرانی نیز تماس هایی صورت گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به حذف طرح زوج و فرد و اجرای طرح LEZ خاطرنشان کرد: هم اکنون با توجه به تجربه  اجرای طرح زوج و فرد در سال های گذشته و مطالعات انجام شده نشان داده است که طرح زوج و فرد کمک چشمگیری در کاهش آلودگی هوا نداشته است بنابراین طرحی به نام LEZ جایگزین شده که باعث کنترل آلودگی هوای شهر نیز خواهد شد.

تشکری هاشمی در ادامه گفت: در این طرح خودروها براساس شدت آلایندگی  به 4 گروه تقسیم خواهند شد همچنین شهر به سه رینگ اصلی تقسیم خواهد شد که شامل رینگ محدوده طرح ترافیک ، رینگ محدوده زوج و فرد که به عنوان محدوده طرح کاهش می توان به آن اشاره کرد و رینگ پیرامونی شهر تهران مطرح خواهد شد در این طرح شدت آلودگی خودروها ، محدوده ی اجرای این طرح و زمان اجرای محدودیت های احتمالی مطرح خواهد بود.

 وی اذعان داشت: در حال حاضر زمان اعمال محدودیت ها در شورای عالی ترافیک تهران و شورای عالی هماهنگی  ترافیک کشور در دست بررسی است و امید است در نیمه دوم سال جاری این طرح اجرایی شود.

وی افزود: با اجرای طرح LEZ آرم‌های طرح ترافیک حذف نخواهد شد و ورود به محدوده طرح ترافیک نیازمند آرم طرح خواهد بود اما ورود به طرح زوج و فرد براساس میزان شدت آلایندگی خودروها خواهد بود.

وی با اشاره به تردد اتوبوس های فرسوده در طرح LEZ خاطرنشان کرد: کرد در حال حاضر حفظ جان و سلامت  مردم از اهمیت زیادی برخوردار است در این راستا بخشی از اتوبوس های ناوگان که به سن فرسودگی رسیده اند باید از رده خارج شوند وهمچنین در طی سال گذشته تعداد 580 دستگاه اتوبوس به دلیل نداشتن ارتقاء کیفیت و به دلیل رسیدن به سن فرسودگی از رده خارج شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: هم اکنون برخی از اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی که استاندارد آلودگی آن ها به گونه ای نیست که بتوانند شرایط زیست محیطی را پشت سر گذارند باید برای کنترل آلودگی آن ها فیلتر دوده بر آن هانصب شود.

تشکری هاشمی در پایان با اشاره به نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: هم اکنون برای نوسازی در حال مذاکره با چند خودرو ساز می باشیم تا بتوانیم تا پایان سال جاری تمامی تاکسی های پیکان را از چرخه ناوگان حمل و نقل خارج کنیم در صورتی که افرادی بخواهند خودروی خود را به عنوان کلکسیون نگه دارند در صورت حذف پلاک این امکان وجود خواهد داشت در غیر این صورت تاکسی های پیکان امکان تردد در شهر را نخواهند داشت و تاکسی هایی با استاندارد بالا جایگزین آن ها خواهد شد .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: