جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 مرداد 1394     
افزایش تناژ جمع آوری پسماندهای خشک مجاز در منطقه 19

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 19 از افزایش تناژ جمع آوری پسماندهای خشک مجاز توسط خودروهای ملودی طی 4 ماه اول سال خبر داد.

مسعود سلیمی با اعلام این خبرگفت: تناژ جمع آوری پسماندهای خشک شهروندان از خرداد تا تیرماه 94 با بیش از 7 درصد افزایش از 8/2 درصد به 4/10 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه این افزایش نشان از مشارکت فعال شهروندان در امر تفکیک پسماندها و حفظ محیط زیست دارد تصریح کرد: روزانه بیش از 19 کیلو پسماند خشک از این منطقه جمع آوری می شود.

سلیمی با اشاره به تدوام آموزش های چهره به چهره بازیافت در این منطقه گفت: این آموزشها در ناحیه 2 این منطقه در حال اجراست که در نتیجه آن تاکنون بیش از 7 هزار و 500  شهروند این ناحیه تحت آموزش قرار گرفته اند و از این تعداد 3 هزار و 600 نفر نیز مشارکت فعال در امر تفکیک پسماند داشته اند.

سلیمی افزود: در این ناحیه همچنین 113 واحد تجاری، 4 واحد مذهبی و 9 واحد اداری نیز تحت آموزش چهره به چهره قرار گرفته اند.

سلیمی با اشاره به توزیع اقلام تشویقی در قبال تحویل پسماندهای خشک شهروندان بیان کرد: این اقلام در برنامه های مناسبتی نیز بین شهروندان توزیع می شود و در همین راستا تاکنون بیش از 3 هزار کیسه خرید و 10 هزار لوازم تحریر بین شهروندان طی برنامه های مختلف آموزشی توزیع شده است.

این معاون با اشاره به فعالیتهای مختلف آموزشی در راستای تحقق کمپین آسمان آبی زمین پاک اظهار کرد: در راستای این طرح 3  همایش ویژه دانشجویان و شهروندان نواحی برگزار شد که در نتیجه آن 400 نفر آموزش بازیافت دیدند.

همچنین برگزاری دوره های آموزشی جهت پرسنل آتش نشانی و کارکنان شهرداری و کارگران و نگهبانان خدمات شهری، اجرای کارگاه ها و اردوهای علمی آموزشی ویژه دانش آموزان، برگزاری جشنهای مناسبتی و برپایی نمایشگاه بهترین ها از دور ریختنی ها در سراهای محله شریعتی شمالی و شکوفه جنوبی از دیگر فعالیتهای آموزشی اداره بازیافت این حوزه در راستای توسعه آموزش های تفکیک پسماند محسوب می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: