جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 مرداد 1394     
اجرای طرح LEZ و تردد موتورسیکلت‌های برقی از نیمه دوم امسال

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرح LEZ در نیمه دوم امسال خبر داد.

مهندس سیدجعفر تشکری هاشمی صبح امروز با بیان اینکه در خصوص اجرای طرح LEZ گفت: تجارب این چند سال نشان داده است که اجرای طرح زوج و فرد کمکی به کاهش آلودگی هوا در شهر تهران نکرده است.

وی با بیان اینکه از آنجایی که طرح زوج و فرد کمکی در راستای کاهش آلودگی هوا نداشته، طرح LEZ به منظور کاهش آلودگی هوا در شهر تهران اجرایی می‌شود، افزود: این طرح براساس آلایندگی خودروها است که قطعا تا انتهای نیمه اول امسال کارهای زیرساختی انجام و پس از اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم قطعا در نیمه دوم سال 94 به مرحله اجرا در می‌آید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا با اجرای طرح LEZ آرم‌های طرح ترافیک حذف می‌شود یا خیر؟ گفت: ورود به محدوده طرح ترافیک نیازمند ارائه آرام است اما ورود به محدوده زوج و فرد براساس میزان آلایندگی خودروها است.

تشکری‌هاشمی در مورد تردد اتوبوس و تاکسی‌های فرسوده در منطقه LEZ اظهار کرد: برای ما حفظ جان مردم مهم است و فرقی نمی‌کند این وسایل آلاینده متعلق به چه دستگاه و سازمانی باشد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون، 580 دستگاه اتوبوس فرسوده از سیستم حمل و نقل شهری تهران کنار گذاشته شده است، ادامه داد: با اجرای طرح LEZ هیچ تاکسی فرسوده فاقد استانداردهای لازم حق تردد را ندارد و مالک آن می‌تواند نسبت به انتقال این دستگاه به کلکسیون خود اقدام کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین درباره موتورسیکلت‌های بنزینی نیز گفت: شورای ترافیک شهر تهران پیشنهادی مبنی بر ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌های بنزینی در کل کشور و یا لااقل در شهر تهران به وزارت کشور داده است که امیدواریم با ورود موتورسیکلت‌های برقی این مشکل حل و فصل شود.

تشکری‌هاشمی با بیان اینکه 80 درصد قیمت موتورسیلکت‌برقی را به شرط آنکه مابه‌التفاوت وام بانکی بیشتر از یک میلیون و 800 نشود شهرداری پرداخت می‌کند، عنوان کرد: برق رایگان نیز برای این موتورسیکلت‌ها در نظر گرفته خواهد شد و این در حالی است که برخی از مدل‌های موتورهای برقی وارد کشور شده و نمونه‌های مختلفی را نیز برای چک کردن به پلیس راهور، سازمان استاندارد و محیط زیست ارجاع کرده‌ایم که برخی از این موتورها در مراحل آخر شماره‌گذاری قرار دارند و امیدواریم در نیمه دوم امسال شاهد تردد این موتورها در شهر باشیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: