جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 مرداد 1394     
سهم تردد موتور سیکلت ها در شهر تهران کاهش می یابد

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیر امور حمل و نقل ترافیک مرکز مطالعات شهرداری تهران در خصوص بخشی از طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهرداری که به سامان دهی تردد موتورسیکلت ها در شهر مربوط می شود اظهار داشت: در این طرح برآورد شده است که سهم تردد موتور سیکلت ها از6 درصد جابه جایی های در شهر تهران به 2 درصد کاهش پیدا کند.

امیر روحی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : در همین راستا کمیته حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران مصوب کرد که مطالعاتی در این خصوص صورت بگیرد تا برنامه هایی که می تواند سهم تردد موتورسیکلت را کاهش دهد تدوین شود و به همین منظور مرکز مطالعات شهرداری پروژه ای را به صورت فراخوان مطرح کرد که از اواخر سال گذشته مطالعه بر روی این طرح شروع شده است.

وی از اهداف مطالعاتی این طرح به هدف گذاری برای اجرایی شدن طرح کاهش تردد موتورسیکلت ها اشاره کرد و افزود: عدم تناسب بین سرعت و نبود ایمنی موتورسیکت باعث شده است میزان مخاطره پذیری این وسیله بالا رود بنابراین در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک که در حال بررسی است نیاز داریم مدل های دیگر از جمله حمل و نقل غیر موتوری مثل دوچرخه جایگزین شود .

مدیر امور حمل و نقل و ترافیک مرکز مطالعات شهرداری از اهداف طرح جامع حمل ونقل در بخش موتورسیکلت به کاهش سهم تردد موتورسیکلت در سفرهای درون شهری و کاهش مطلوبیت نا به جای این وسیله اشاره کرد و افزود:اجرای این طرح به منزله ممنوعیت تردد موتورسیکلت ها نیست و فقط میزان تردد این وسیله در شهر کاهش پیدا خواهد کرد .

روحی همچنین اضافه کرد : در حال حاضر در مرحله بررسی و تدوین این طرح قرار داریم و راه کارهایی از قبیل اصلاح قوانین و مقررات ، اعمال جدی قانون ، استفاده از سیستم های هوشمند برای نظارت بر موتورسیکلت ها و  کنترل کیفیت موتورسیکلت استخراج کرده ایم و با جامعه متخصصین این امر مطرح کرده ایم تا به راه کارهای مناسب دست پیدا کنیم .

وی اذعان داشت : قطعا موضوع سامان دهی موتورسیکلت ها یک موضوع فرا سازمانی است و فقط بر عهده یک سازمان نیست و سازمان هایی ازجمله شهرداری ،پلیس راهور و اتحادیه موتورسیکت و غیره می بایست در این طرح باهم همکاری بنمایند تا بتوانیم اوضاع آشفته حمل و نقل موتورسیکلت ها را سامان دهی کنیم .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: