جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 مرداد 1394     
مردی که بز شد!؟+عکس

همشهری آنلاین: محققی انگلیسی در جستجوی زندگی ساده‌تر و فرار از تمدن انسانی، به مدت یک سال از زندگی خود را صرف ساخت اندام‌های مصنوعی کرد که به او امکان می‌دادند روی دست‌ها و پاهایش حرکت کند، درست مانند چهارپایان.

براساس گزارش ميل‌آنلاين، توماس توايتز 34 ساله خود را به يك بز تبديل كرد تا بتواند به همراه گله‌هاي بز‌ها زندگي كند،‌رفتار اين جانداران را بررسي كرده و شيوه‌هاي برقراري ارتباط آنها با يكديگر را مورد مطالعه قرار دهد. وي حتي تلاش كرد شكم مصنوعي بز‌مانندي براي خود ابداع كند تا بتواند مانند آنها علف بخورد.


هزينه تلاش‌هاي وي براي نفوذ به ميان بز‌ها توسط دولت تامين شد و وي براي سه‌روز به كوه‌هاي آلپ سفر كرده و مانند يك بز زندگي كرد. وي مي‌گويد براي فرار از استرس انسان بودن، چند روزي از جامعه انسان‌ها مرخصي گرفته و تصميم به انجام اين پروژه آزمايشي گرفته‌است. به گفته وي همه دوست ندارند در آينده به يك فراانسان تبديل شوند، و بيوروباتيك براي انسان‌هايي است كه در جهت معكوس روند تكامل در حركتند. وي ابتدا قصد داشته خود را به يك فيل تبديل كند اما در اين راه موفق نشده و تصميم به بز شدن گرفته‌است.

وي تصميم گرفت با ظاهري شبيه به بزها از كوهستان آلپ عبور كند و براي اين كار بايد چوپاني را قانع مي‌كرد تا به وي اجازه دهد در ميان گله بزهايش زندگي كند. به گفته توايتز، تمامي دشواري‌هايي كه وي در طول سه روز زندگي با بزها تحمل كرده به اندازه پذيراندن خود به عنوان يك بز به گله دشوار نبوده‌است.

پس از سه روز زندگي با گله بزها،‌توايتز براي سه روز نيز به عنوان يك بز تنها در كوهستان‌ها زندگي كرد. وي قصد دارد نتيجه آزمايش‌هاي خود را در قالب كتابي منتشر كرده و همچنين عكس‌هايي كه در اين دوره از وي به ثبت رسيده را در نمايشگاهي به نمايش بگذارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: