جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 مرداد 1394     
مردم بیش از قیمت بالا از کیفیت پایین خودروهای داخلی ناراضی اند

به گزارش نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، همکاری و سرمایه گذاری مشترک با خودروسازان بزرگ دنیا را در توسعه کیفی صنعت خودروی کشورمان مؤثر دانست و گفت: البته این همکاری ها در صورتی اثر گذار خواهند بود که دانش فنی و تکنولوژی خودروسازان خارجی به خودروسازان داخلی منتقل شود.

روح اله عباس پور افزود: بازار ایران اشتیاق بسیار زیادی را برای سرمایه گذاری مشترک در خودروسازان خارجی ایجاد کرده و پیش بینی می شود با قطعی شدن نتایج توافق هسته ای، این شرایط بهتر نیز بشود. 

وی با اشاره به این که مشکل کمبود نقدینگی در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور جدی است، اظهار کرد: حضور و همکاری با شرکت های معتبر خودروسازی و جذب سرمایه گذاری  خارجی، ضمن توسعه صنعت خودرو می تواند در رفع مشکلات نقدینگی خودروسازان نیز مؤثر واقع شود.

عباس پور با بیان این که امروز یکی از راهکار های توسعه یافتگی جوامع سرمایه گذاری خارجی است، چرا که می تواند در شکوفایی اقتصادی کشورها تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: هر چند قیمت بالای خودروهای داخلی، بخشی از نارضایتی مردم را تشکیل می دهد اما بخش عمده عدم رضایت مردم، از کیفیت پایین این خودروها ناشی می¬شود.

وی با اشاره به این که همکاری های بین المللی در حوزه خودروسازی، می تواند بخش عمده¬ای از مشکلات مربوط به کیفیت پایین و قیمت بالای خودرو را برطرف کند، اظهار کرد: خودروسازان برای ارتقای کیفیت تولیداتشان، باید علاوه بر همکاری با خودروسازان جهانی، تعامل بیشتری با مراکز علمی و دانشگاهی نیز داشته باشند.

عباس پور با بیان این که عدم تنوع محصولات موجود در صنعت خودرو، از جمله مشکلات این صنعت محسوب می-شود، تصریح کرد: خودروسازان برای کسب رضایت مشتری باید در خصوص تولید محصولات متنوع، اقدامات جدی-تری صورت دهند.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم همکاری با خودروسازان بزرگ دنیا،  هر چه سریع تر شرایط پیشرفت صنعت خودروی ایران را فراهم نماید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: