جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 مرداد 1394     
واردات خودروهای لوکس در زمانی که کشور نیاز مبرم به دارو دارد نشانه چیست

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، رییس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس شورای اسلامی با اعلام این که رانتی که در بحث واردات خودرو و قطعات آن وجود دارد، باعث فساد مالی می شود، گفت: وجود این انحصار، زمینه ساز ورود پول های کثیف است و به حامیان این روند نا به هنجار توصیه می کنیم که رویه بد و غلط خود را کنار بگذارند.  

علی علیلو افزود: اولویت دادن به ورود خودروهای لوکس در زمانی که کشور نیاز مبرم به دارو دارد، مورد نقد و محل اشکال بوده و نشانه رانتی است که پشت آن روابط نادرست و نامناسب وجود دارد.

وی با تأکید بر این که بسیاری از واردات خودرو به اسم CKD و با سوء استفاده از تعرفه این روش انجام می شود، اعلام کرد: در واقع وارد کنندگان با رانت خاص و با این اسم و تعرفه آن، خودرو وارد می کنند و نظارت دولت نیز در این ارتباط بسیار پایین است.

رییس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس در پایان با تأکید بر این که گزارش مجلس از تحقیق و تفحص  در روند واردات خودرو طی سال های اخیر از فساد گسترده در این جریان پرده بر داشته، خاطرنشان کرد: برخی افراد در جریان تب و تاب ناشی از توافقات هسته ای به دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود هستند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: