جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 مرداد 1394     
سوزن ده نمکی به رسانه ها

فارس:  مسعود ده نمکی در جمع خبرنگاران در پشت صحنه فیلم سینمایی «رسوایی 2» درباره حضور خبرنگاران و رسانه‌ها در قصه فیلمش گفت: سحر قریشی در نقش یک خبرنگار بازی می کند در این فیلم خبرنگاران و رسانه ها جزو یکی از داستانک‌های‌مان هستند و با برخی از رسانه ها به نوعی شوخی خواهیم کرد البته لوگوی روزنامه‌های مرسوم کشور دیده می‌شود. به هرحال برخی رسانه ها برای دامن زدن به یک شایعه نقش خوبی دارند.

وی در ادامه درباره نام بردن حقیقی از برخی رسانه های رسمی کشور گفت: بله نام رسانه‌ها را نیز برده‌ام ولی تیترهای شان مربوط به قصه فیلم است است.

ده نمکی در پاسخ به پرسش خبرنگار سینمایی در ارتباط با این که آیا نگران شوخی با رسانه ها نیستید که باعث دلخوری شود و یا به دلیل انتخاب تیترهایی که قرار است به رسانه ای رسمی در کشور نسبت دهید سوءتفاهم هایی را به وجود بیاورد و یا جبهه گیری هایی صورت بگیرد اظهار داشت: از قدیم گفته‌اند: «یک سوزن به خودت بزن و یک جوالدوز به دیگران» رسانه ها همواره جوالدوز را زده اند اما به نظم کمی شوخی بد نباشد. در تمام دنیا مرسوم است که چنین شوخی هایی انجام شود در حقیقت روزنامه ها دربسیاری از آثار سینمایی جزو آکساسوار فیلم محسوب می شوند. در آثار سینمایی و تلویزیونی ما شاهد هستیم که لوگوی بسیاری از روزنامه ها و رسانه های رسمی حذف می شود. شاید از شکایت رسانه ها می ترسند که به این سمت حرکت نمی‌کنند.

وی در ادامه افزود: در آآینده با دیدن فیلم باید دید که چه عکس العملی پیش می‌آید. همواره رسانه‌ها با سینما برخورد داشته‌اند و یا شوخی هایی انجام داده اند این بار سینما این کار را انجام می دهد به نظرم این رابطه باید دو طرفه باشد. برخی از دوستان به بنده گفتند که اینکار را انجام ندهم و همانند شهر خیالی ام در فیلم از رسانه های خیالی استفاده کنم و لوگوی رسمی آن ها را به کار نگیرم اما من پرهیزی نداشتم. به نظرم رسانه های ما و افرادی که در آن جا مشغول به کار هستند آنقدر جنبه دارند که در فیلم جزوی از زندگی معمولی مردم دیده شوند.

او همچنین در پاسخ به خبرنگار دیگری در ارتباط با ادامه ساخت آثارش در سینما طی ده سال گفت: این ده و مین ایده‌ام است که تبدیل به فیلم سینمایی شده است تا به این لحظه 6 فیلم سینمایی، 2 سریال و 2 مستند ساخته‌ام. ابتدا تصمیم داشتم طی بیست سال این ده ایده را تبدیل به فیلم کنم که طی ده سال این آثار ساخته شد. درواقع ده و مین ایده‌ام را طی ده سال به روی پرده خواهید دید.

وی در ادامه گفت: ترجیح می دهم تفاوت این فیلم را با سایر فیلم‌های قبلی‌ام بر روی پرده سینما ببینید. در «معراجی ها» صحنه های جنگی دیدیم که کمتر در سینما دیده شده بود این کار های ما درست است که دیده نمی شود اما همان افراد که تلاش می کنند این اتفاق ها را نبینند خوب تقلید می‌کنند. کما این که می‌بینید فیلم سینمایی «رسوایی» تبدیل به سریال می‌شود و کسی صدایش در نمی آید «اخراجی ها 3» نیز دستمایه سینمای افراد دیگری می‌شود افرادی که سعی می‌کردند آنرا نبینند اما همین افراد خوب تقلید می‌کنند. امیدوارم مردم در این فیلم شاهد اتفاق جدیدی باشند. یکی دیگر از نکات این فیلم تخیلی بودن آن است که تلاش شده در شرایطی واقعی به درستی اجرا شود که قابل باور باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «معراجی‌ها» گفت: دیگر به جشنواره و جایزه هایش و نه حتی به گیشه فکر نمی‌کنم البته پیش از این در «رسوایی 1» نیز باید این تغییر را می دادم در آنجا تعداد بازیگران محدودتر بود و البته بار طنز فیلم هم نیز کم شده بود. فروش‌های میلیاردی دیگر جزو مسائل عادی سینما شده است. قصد شکستن رکورد خودم و یا دیگران را ندارم و از طرفی دغدغه جایزه و جشنواره را هم ندارم تنها می خواهم حرف ام را در فیلم بزنم. امیدوارم مردم نسبت به اثار قبلی خودم به همان اندازه اقبال نشان دهند.

ده نمکی در باره جلوههای بصری فیلم گفت: هنوز زود است که در مورد این بخش حرفی بزنم اما به هر حال سعی می کنیم نسبت به کار های تکنیکی دیگر رو به جلوحرکت کنیم.  نگاه انتقادی این فیلم به جامعه است.

این کارگردان در ادامه سوال خبرنگاری درباره فعالیتش در سینما و همچنین پاسخ به منتقدانش گفت: این که در چه جایگاهی قرار گرفته ام را باید دیگران نظر بدهند اما مجموع فروش فیلم های گذشته نزدیک به 40 میلیارد بوده که باعث گردش مالی قابل توجهی در سینما شده است. در مجموع آثار گذشته‌ام بیش از ده میلیون مخاطب داشته است این‌ها می‌تواند به این سوال تا حدودی پاسخ دهد. مردم را نمی‌شود دست کم گرفت.

وی در ادامه گفت: درباره این که چقدر توانسته ایم در مسیر ساخت این فیلم ها نظر منتقدان را جلب کنیم باید بگویم نمی‌دانم اما شخصاً سخت‌گیرترین منتقد خودم هستم و فیلمم را با چند گروه مخاطب نگاه می کنم نظراتی را که به کار کمک می کند بررسی می‌کنم و به کار می گیرم. اما واقعاً در تلاش جلب رضایت کسی نیستم. به نظرم این پدیده به نوعی دام است. اگر کارگردانی برای جلب نظر دیگران فیلم بسازد آن فیلم دیگر اثر او نخواهد بود. عموم افرادی هم که در حوزه فیلمسازی شسکت خورده‌اند تلاش کردند برای دیگران فیلم بسازند نه خودشان.

وی در پایان در اربتاط با استفاده ازبازیگران پر فروش در فیلمهایش گفت: بازیگر بخشی از فیلم است که باید بدرستی انتخاب شود.در همه بخش های فیلم باید انتخاب ها درست واصولی باشد. امیدوارم اگر این بازیگران به فروش فیلمها کمک می کنند سایر فیلمها نیز از این کمک بهره ببرند تا فروش شان این وضعیت را نداشته باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: