جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 22 مرداد 1394     
فهرست تاریخی ازقیمت بردگان انگلیسی

 ایرنا: پژوهشگران در دانشگاه کمبریج، روز پنجشنبه اسنادی را منتشر کردند که قیمت برده ها در قرن هجدهم میلادی در آنها قید شده و ابعاد قدرت و ثروت هواداران برده داری به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این اسناد که به سال های 1779 تا 1790، یعنی اوج تجارت برده میان انگلیس و آمریکا مربوط است، بیشتر به برده داری در یک کارخانه تولید شکر در جامائیکا می پردازد که توسط «ویلیام فیلیپ پرین» بازرگان انگلیسی، اداره می شد.

دراین اسناد،ازجمله به فروش یک برده مذکر و سیاهپوست 25 ساله به نام «دیک» متخصص کار روی زمین به بهای 140 پوند و برده مونث 45 ساله به نام «کاستیل» متخصص آشپزی و شست و شو به بهای 60 پوند اشاره شده است.

در این اسناد، 54 برده مونث و مذکر به بهای مجموعا 5 هزار و 100 پوند اشاره شده است. این بها، معادل 782 هزار دلار در زمان حاضر است.

«کاترین مک کی» کتابدار دانشکده سنت جان در دانشگاه کمبریج، می گوید: آنچه این اسناد نشان می دهد، به جز بی رحمی و نداشتن احساسات به انسانیت، پول کلانی است که در برده داری داد و ستد می شد. مردم عادی مخالف برده داری بودند، اما لابی های هوادار برده داری که دارای ثروت و قدرت بودند، روی پارلمان انگلیس نفوذ داشتند.

کارزارهای مبارزه با برده داری، پس از 20 سال مبارزه در بریتانیا در سال 1807 به پیروزی رسید و پارلمان انگلیس قانون ممنوعیت برده داری را تصویب کرد.

قرار است تصاویر برخی اسناد یادشده، برای دسترسی پژوهشگران و عموم مردم، روی اینترنت گذاشته شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: