جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 22 مرداد 1394     
این سرگیجه‌ها را جدی بگیرید

ایسنا: یک متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب گفت: در بررسی سرگیجه توجه به این مساله که آیا نوع سرگیجه واقعی بوده یا کاذب، متفاوت است.

دکتر بابک آزادنیا با بیان اینکه سرگیجه واقعی با احساس عدم‌ تعادل، احساس چرخش محیط و خود فرد همراه است، افزود: سرگیجه کاذب با علائمی نظیر سبکی سر و تاری دید همراه است که ممکن است ناشی از بیماری قلبی و عروقی، کم‌خونی یا اختلال ریتم قلبی باشد.

وی اظهار کرد: سرگیجه واقعی که در آن بیمار احساس چرخش محیط به دور سرش را دارد بر اثر بیماری‌های گوش یا مغزی بروز می‌کند.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب عنوان کرد: سرگیجه ناشی از بیماری‌هایی با منشاء گوش، بسیار پر سر و صدا و در ابتدا شدید بوده اما به تدریج از شدت آن کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: سرگیجه‌ای که ناشی از بیماری‌های مربوط به گوش باشد با علائمی نظیر تهوع، استفراغ، وز وز گوش و کاهش شنوایی همراه است.

آزادنیا افزود: سرگیجه‌ای که ناشی از بیماری‌های سیستم مغز و اعصاب است، اغلب ثابت بوده و با گذشت زمان شدت و ضعف پیدا نمی‌کند و گاهی نیز با اختلال در راه رفتن همراه است.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب در خصوص ارتباط سرگیجه با تومورهای مغزی گفت: ممکن است در برخی موارد سرگیجه بیمار ناشی از تومورهای مغزی باشد، اما این مساله قطعیت ندارد و باید مورد بررسی پزشک متخصص قرار گیرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: