جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 مرداد 1394     
قیمت نفت کاهش یافت

تسنیم: قیمت نفت در جریان معاملات امروز با ۳۰ سنت کاهش به ۴۸ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش رویترز، در حالی که چین اجازه داده تا ارزش پول ملی اش کاهش بیشتری پیدا کند و همزمان با رسیدن میزان تولید نفت به بالاترین رقم چند ساله گذشته تولیدات صنعتی چین کمتر از میزان پیش بینی ها بوده، قیمت نفت امروز کاهش یافت.

یک روز پس از آنکه مقامات چینی ارزش پول ملی این کشور را برای حمایت از رشد اقتصادی کاهش دادند، ارزش یوان امروز باز هم پایین آمد و  به کمترین رقم در 4 سال گذشته رسید.
هرچند تحلیلگران خاطرنشان کردند که کاهش کلی ارزش پول ملی چین  از نظر استانداردهای تاریخی بازارهای ارز نسبتا پایین بوده، اما آنها بلافاصله اضافه کردند که مورد چین متفاوت بوده است.
بانک استرالیایی ماکواری در یادداشتی به مشتریان خود نوشت: «چین، بزرگترین مصرف کننده اکثر کالاها و یک تولید کننده بسیاری از کالاهاست و این یوان است، که به ندرت در مقابل دلار کاهش یا افزایش بیشتری دارد و وقتی این اتفاق می افتد، به صورت سنتی ارزش آن افزایش می یابد  و نه کاهش.»
این تحلیلگران افزودند، کاهش ارزش روز سه شنبه یوان در برابر دلار بیشترین کاهش در 20 سال گذشته محسوب می شود.
تحلیلگران گفتند، انتظار دارند دولت چین برای تحریک رشد اقتصاد دخالت بیشتری انجام دهد، زیرا بیشتر آمارهای منتشر شده برای ماه جولای ضعیف تر از پیش بینی اقتصاد دانان بوده و این نشان دهنده تضعیف رشد دومین اقتصاد بزرگ دنیاست.
مورگان استنلی اعلام کرد: «ما معتقدیم دولت (چین) به سیاست تسهیل کمی خود ادامه خواهد داد تا مجموع رشد تقاضای ضعیف خود را تثبیت کند.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا که دیروز به پایین ترین قیمت نهایی از مارس 2009 تاکنون رسیده بود، امروز با 21 سنت کاهش به 42 دلار و 87 سنت رسید.
قیمت نفت برنت نیز امروز با 30 سنت کاهش به 48 دلار و 88 سنت رسید که بیش از 25 درصد پایین تر از بالاترین قیمت در ماه می بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: