جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 مرداد 1394     
غار علیصدر؛ بزرگترین غار آبی جهان

فردانیوز: این غار برای بسیاری از ایرانیان  یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری غرب کشور به حساب می‌آید. در واقع اگر به مناطق چشم‌گیر لبنان یا فرانسه سفر کرده باشید شاید این غار چندان جذاب نباشد.  زمان بازدید از این غار در زمستان ۸ صبح تا ۱۶ بعدازظهر و در تابستان ۸ تا ۲۱ است.


 
ارتفاع داخلی غارها تا ۴۰ متر می‌رسد و رودخانه‌ای به عمق ۱۴ متر در میان آن جریان دارد. بازدید از غارها حدود ۲ ساعت طول می‌کشد و هنگامی‌که بازدید شروع می‌شود نمی‌توانید آن‌را نیمه کاره رها کنید. بازدید از غار که شامل قایق‌سواری در طول رودخانه هم می‌شود، ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد. مسیر قایق با چراغ‌های رنگی مشخص شده است. حفره‌های زیرزمینی مرکزی مراحل مختلف زمین‌شناسی را نشان می‌دهند. در تابستان داخل غارها خنک می‌شود پس بهتر است که ژاکت همراه خود داشته باشید. در فصل زمستان در مقایسه‌ی با برفی که بیرون می‌بارد، غار  هوایی گرم دارد.

در نزدیکی ورودی غار، هتل علیصدر قرار دارد  و علاوه بر آن مسافران چادر بزنند یا در خانه‌های ییلاقی که قیمت آن‌ها از ۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است، اقامت کنند.‌ در این منطقه همچنین رستوران و سوئیت‌هایی با قیمت معقول و مناسب وجود دارد. این هتل خارج از فصل گردشگری قیمت متغیری دارد، محل آن بسیار آرامش‌بخش است و مسیری برای کوه‌پیمایی دارد. غرفه‌های اطراف غار نوشیدنی‌‌های متناسب فصل ارائه می‌دهند و حتی یک چای‌خانه هم داخل غار ساخته شده است.


 
مسیرهای رفت‌وآمد

می‌توان از شهر همدان در طول روز با مینی‌بوسی‌هایی (قیمت:در حال حاضر ۷ هزار تومان و طول سفر یک ساعت و نیم) به این مکان عزیمت کرد. تاکسی‌هایی هم وجود دارند که قیمت آن‌ها برای رفت و برگشت با در نظر گرفتن معطلی‌های بین راهی در حال حاضر ۲۰ هزار تومن است. در طول مسیر دیوارهای گلی روستای میحمله علیا نیز جلب توجه می‌کند. تور غار علیصدر در آژانس‌های مسافری همدان هم‌اکنون ۴۵ هزار تومان برای هر نفر است که هزینه‌های رفت‌و آمد و تنقلات را در بر می‌گیرد اما هزینه‌ی ورودی غار باید جداگانه پرداخت شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: