جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 مرداد 1394     
تزریق سوخت های زیستی به ناوگان حمل و نقل عمومی

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور در رابطه با روند پیش روی تولید و استفاده از سوخت های زیستی در حمل و نقل عمومی اظهار داشت: در زمینه سوخت هایی که  از روغن های خوراکی به دست می آید فعالیت های خوبی انجام شده است وتزریق این سوخت ها به صورت آزمایشی به ناوگان حمل و نقل عمومی برخی کلان شهرها به ویژه کرج در سال گذشته انجام شد.

دکتر جعفرپور در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، ضمن بیان اینکه استفاده آزمایشی از سوخت های زیستی تجربه خوبی در این زمینه به شمار می رود، گفت: با اثبات عملکرد مناسب این سوخت ها در ناوگان حمل و نقل عمومی در واقع قدم اول در این راه برداشته شد.

وی افزود: در همین راستا با تعدادی از پالایشگاه ها نیز در خصوص استفاده از سوخت های زیستی به عنوان مصلح سوخت های موجود گفتگوهایی صورت گرفت، که در نهایت عدم توجیه اقتصادی این فرآیند به عنوان مانعی برای اجرای پروزه مطرح گردید که تنها با حمایت های دولت از پیش رو برداشته می شود.

وی همچنین در رابطه با توسعه حمل و نقل عمومی اظهار داشت: در اواخر سال گذشته با اخذ مصوباتی از شورای اقتصاد، توانستیم خودروهای پایه گاز سوز تاکسی و اتوبوس را به ترتیب به تعداد 140 هزار دستگاه و 17 هزار دستگاه وارد ناوگان کرده و خودروهای فرسوده را خارج نماییم.

وی افزود:خوشبختانه با استاندارد های بالایی که برای این ناوگان در نظر گرفته شده انتظار می رود که از آلودگی هوا و میزان مصرف سوخت کاسته شود.

دکتر جعفرپور در ادامه گفت: در کلان شهرها فقط اتوبوس های گاز سوز وارد چرخه حمل و نقل می شوند اما برنامه برای شهرهای دیگر اتوبوس های دیزلی در نظر گرفته شده است که جذب این اتوبوس ها در حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: برای شهرهای زیر 100 هزار نفر پیگیری ها در خصوص ورود مینی بوس به حوزه حمل و  نقل با درخواست مردم در حال انجام است که در این زمینه نیز اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص اجرای طرح سهمیه بندی سوخت بر مبنای پیمایش اذعان داشت: تجهیز خودروهای این بخش به سیستم جی پی اس یکی از الزامات است که در حال حاضر با استفاده آزمایشی در ناوگان حمل و نقل درون شهری برخی کلان شهرها از جمله تهران، مشهد و قزوین امتحان خود را به خوبی پس داده است.

شایان ذکر است که هم اکنون شهر قزوین 100 ناوگان خود را از طریق سیستم جی پی اس مدیریت و کنترل می کند.

وی افزود: برای ناوگان باری نیز پس از ثبت نام و شناسایی رسمی خودروهای فعال در ناوگان تا پایان شهریور ماه سال 95 تجهیز خودروها به سیستم جی پی اس در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور در پایان گفت: با از سر راه برداشتن مشکلات و موانع اجرای طرح پیمایش انتظار می رود فعلا با استناد به اسناد حمل بار و صورت وضعیت مسافران این طرح در روزهایی آتی در ناوگان حمل و نقل جاده اجرایی گردد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: