جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 مرداد 1394     
واکنش حماس به شهادت پدر دوابشه

تسنیم: «حسام بدران» در اظهاراتی مطبوعاتی گفت که شهادت «سعد دوابشه» پدر کودک شیرخواره «علی دوابشه» که در اثر شدت سوختگی در بیمارستان جان باخت، نشاندهنده حجم جنایت صهیونیست ها علیه این خانواده است.

به گزارش رسانه های خبری فلسطین،  وی تاکید کرد که مقاومت در کرانه باختری به یک حق، تکلیف و راهی برای دفاع از خویش تبدیل شده است و مقاومت تنها وسیله ای است که قادر به بازدارندگی شهرک نشینان است.

بدران افزود که هیچ چیزی نمی تواند جلوی این شهرک نشینان قاتل را بگیرد مگر اینکه دست به حمله بزنیم و نباید منتظر بمانیم که آنها پایشان به روستاها و خانه های ما برسد و ملت فلسطین در کرانه باختری هیچ راهی ندارد جز اینکه به رویارویی نامحدود و فراگیر با رژیم اشغالگر روی آورد و منتظر تصمیم و اجازه هیچ کس و هیچ طرفی نباشد.

فتح ملت فلسطین را به مشارکت گسترده در کمیته های مردمی حفاظت از شهرک  های فلسطینی فراخواند

«احمد عساف» سخنگوی جنبش فتح در کرانه باختری در واکنش به شهادت سعد دوابشه، ملت فلسطین را به مشارکت گسترده در کمیته های حمایت مردمی از شهرک های فلسطینی به منظور مقابله با قاتلان صهیونیست و جلوگیری از ارتکاب جنایت آنها فراخواند.

وی افزود که پرونده شهید سعد دوابشه نیز به پرونده شهادت فرزند خردسال وی در دادگاه کیفری بین المللی اضافه خواهد شد تا عاملان این جنایت و حامیان آنها در اراضی فلسطینی محاکمه شوند.

شهرک نشینان صهیونیست حدود دو هفته پیش خانه یک شهروند فلسطینی در روستایی در نابلس واقع در کرانه باختری را آتش زدند که در جریان آن «علی دوابشه» کودک شیرخواره این خانواده در اثر شدت سوختگی جان باخت که این حادثه تروریستی با واکنش و محکومیت جامعه جهانی مواجه شد.

رسانه های فلسطینی صبح امروز نیز گزارش دادند پدر این کودک که در بیمارستان تحت درمان بود در اثر شدت جراحت درگذشت و این در حالی است که مادر و فرزند 4 ساله این خانواده نیز همچنان در بیمارستان تحت درمان هستند.

از سوی دیگر منابع فلسطینی گزارش دادند که شهرک نشینان صهیونیست امروز شنبه نیز سعی داشتند منزل یک فلسطینی دیگر در نزدیکی دو شهرک دوما و الطیبه واقع در مجاورت جاده منتهی به شهر اریحا را آتش بزنند که با مداخله به موقع شهروندان فلسطینی این تلاش آنها ناکام ماند.

غسان دغلس مسئول پرونده شهرک سازی در شمال کرانه باختری در این باره اظهار داشت که تعدادی از شهرک نشینان چند کوکتل مولوتف را به سمت منزل محمود الکعابنه پرتاب کردند اما ساکنان شهرک سریعا اقدام کرده و آتش را مهار کردند.

وی افزود که شهرک نشینان صهیونیست برای آتش زدن خانه های فلسطینیان از مواد اشتعال زای قوی استفاده می کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: