جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 مرداد 1394     
کارت هوشمند خودروهای سرویس مدارس ضرورتی برای اخذ برگ معاینه فنی

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،معاون برنامه ریزی توسعه شهری سازمان تاکسیرانی استان تهران در رابطه با عملکرد سیستم هوشمند کنترل خودروهای سرویس مدرسه اظهار داشت: همه رانندگان سرویس مدارس از رانندگان تاکسیرانی نیستند ، برخی از خودروهای شخصی نیز از طریق پیمانکاران آموزش و پروش به سازمان معرفی می گردند.

رضا قاضی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، ضمن بیان اینکه مینی بوس های فعال در حوزه سرویس مدارس تحت نظارت شرکت واحد اتوبوسرانی فعالیت می نمایند، اذعان داشت: به منظور نظارت و کنترل فعالیت بخش سرویس مدارس به بررسی نکاتی در این خصوص پرداخته شد که جمع بندی این مطالعات ارائه کارت های هوشمند برای رانندگان این بخش را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه نخستین شرط ورود خودروها به بخش سرویس مدارس اخذ برگ معاینه فنی است، اذعان داشت: نکته مهم دیگر در خصوص این خودروها مسئله بیمه است که علاوه بر بیمه شخص ثالث می بایست الحاقیه ای مبنی بر بیمه عمومی خودرو از شرکت بیمه مورد نظر دریافت نمایند تا در صورت بروز حادثه خسارت خانواده های دانش آموزان را تمام و کمال پرداخت نمایند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پس از بررسی سلامت خودرو به مسئله سلامتی راننده پرداخته می شود، تصریح کرد: برای سنجش صلاحیت رانندگان این بخش در گام نخست گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد مد نظر قرار داده می شود و  پس از آن شرکت در کلاس های آموزشی بعنوان یکی از شروط ضروری برای رانندگان سرویس مدارس تعیین شده است.

وی افزود: پس از تایید ایمنی و سلامت فنی خودرو و همچنین اتمام دوره آموزشی از سوی رانندگان، کارت های هوشمند برای متقاضیان صادر می گردد.

معاون برنامه ریزی توسعه شهری سازمان تاکسی رانی استان تهران در ادامه عنوان کرد: اطلاعات مربوط به خودرو و راننده مانند بیمه، معابنه فنی و ... در کارت های هوشمند درج می گردد و علاوه بر آن برچسب های مربوط به سرویس مدارس نیز بر روی خودرو نصب می شود.

وی افزود: صحت کارت های هوشمند از طریق رایانه های دستی سازمان تاکسیرانی قابل کنترل است و برای تایید صلاحیت تردد خودرو ها به عنوان سرویس مدارس تنها به برچسب های نصب شده اکتفا نمی شود.

رضا قاضی همچنین با بیان اینکه خودروهای سرویس مدارس می توانند در مناطق زوج و فرد رفت و آمد کنند، گفت: خودروهای این بخش تنها در ساعات سرویس، به صورت یک ساعت در صبح و یک ساعت در عصر مجاز به تردد در مناطق طرح زوج و فرد می باشند.

وی در خصوص رفت و آمد خودروهای سرویس مدارس در محدوده طرح ترافیک خاطر نشان کرد: ورود سرویس مدارس به محدوده طرح ترافیک فقط برای خودورهای تاکسی مجاز اعلام شده است که خودروهای سواری و ون تاکسی را شامل می شود.

وی همچنین با بیان افزایش 20 درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس برای خودروهای سواری و افزایش 15 درصدی برای ون و مینی بوس اظهار داشت: طبق مصوبه کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران این افزایش نرخ در خصوص سرویس مدارس اعمال گردید.

وی افزود: شایان ذکر است که افزایش نرخ در خصوص سرویس مدارس استثنایی اجرا نمی شود و سرویس دهی به این مدارس برای دانش آموزان به صورت رایگان صورت گرفته و هزینه های رانندگان این حوزه از طریق شهرداری پرداخت می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: