جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 مرداد 1394     
کنترل هوشمند ترافیک ساکن پایتخت

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص طرح نصب دوربین بر خودروهای پلیس تهران اظهار داشت: این یک طرح ابتدایی است که در جهت رفع بخش عمده ای از ترافیک شهری در نظر گرفته شده است.

سردار تیمور حسینی با اشاره به اینکه بخش وسیعی از ترافیک تهران ناشی از تخلفات ترافیک ساکن است، تصریح کرد: تخلفات ساکن در اثر توقف خودرو در برخی مناطق خاص ایجاد می شود که در این مورد می توان به پارک دوبل خودروها، توقف در ایستگاه های اتوبوس و ... اشاره کرد.

وی افزود: با پیگیری این طرح امکان ثبت و ضبط تخلفات اینچنینی وجود خواهد داشت و به دنبال آن از بار ترافیکی معابر پایتخت نیزکاسته خواهد شد.

وی در ادامه گفت: نصب دوربین بر خودروهای پلیس به صورت یک ایده اولیه مطرح شد که  انتظار با بررسی های دقیق و کارشناسی در آینده ای نزدیک به مرحله اجرا برسد.

وی با اشاره به اینکه سامانه هوشمند کنترل ترافیک طی سال های اخیر عملکرد قابل قبولی داشته است اذعان داشت:  انتظار میرود پس از طی مراحل کارشناسی اجرای این طرح نیز مانند کنترل هوشمند سرعت غیر مجاز در بزرگراه ها، عبور از چراغ های قرمز چهار راه ها و سایر تخلفاتی که به صورت مکانیزه ثبت وضبط می شوند، تاثیرات مشهودی در بهبود بار ترافیکی معابر پایتخت داشته باشد.

سردار تیمور حسینی در ادامه ضمن تاکید بر انسجام سازمان ها و مراجع قانونی در حفظ نظم و  کنترل ترافیک در آغاز سال تحصیلی پیش رو گفت: در برنامه ریزی های صورت گرفته بخش نظارتی به صورت یک وظیفه ذاتی بر عهده پلیس راهور است.

وی در خصوص بحث سرویس مدارس عنوان کرد: در این زمینه به مدیران مدارس و اولیای دانش اموزان توصیه می شود که در چارچوب دستورالعمل ابلاغی از سوی آموزش و پروش اقدام نمایند.

وی افزود: در یک حساب سرانگشتی می توان فهمید که هزینه های اندک جابه جایی دانش آموزان با وسایل نقلیه موجود با ایمنی و امنیت اجتماعی سرویس مدارس قابل قیاس نیست.

وی در ادامه گفت: نظر به سختگیری ها و قانون گذاری های دقیق در خصوص تایید صلاحیت رانندگان و خودروهای متقاضی و برگزاری کلاس های آموزشی برای فعالیت در سرویس مدارس، فضای بسیار مطلوبی برای جابه جایی دانش آموزان فراهم شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: