جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 مرداد 1394     
به مناسبت روز خبرنگار مطرح شد
نقش تاثيرگذار اصحاب رسانه در ترافیک

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،سرهنگ مرادي گفت : امروز رسانه جایگاه خود را در تاثیرگذاری بر افکار عمومی مردم به اثبات رسانده و هیچ ارگان و سازماني نمی‌تواند بدون استفاده از رسانه‌ها، حرف خود را به گوش دیگران برساند.

سرهنگ مراد مرادي معاون آموزش و فرهنگ ترافيك پليس راهنمائي و رانندگي تهران بزرگ گفت : نقش رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم جامعه بسیار مهم است زيرا رسانه‌ها زمینه‌ساز فرصت‌هایی هستند که اگر به درستی مورد توجه قرار گیرند در عمل می‌توانند نقش فعال و سازندهاي در زمينهي انتقال افکار عمومی، فعاليتهاي اجتماعی و مشارکت مردمی داشته باشند. بنابراين خبرنگاران نقش برجسته ای در تولید آسایش، آرامش و احساس امنیت دارند. رویکرد اصلی پلیس در افزایش انضباط ترافیکی و کاهش سوانح و حوادث، رویکرد فرهنگی است و برای ترویج و تقویت آن، همه دستگاههای ذيربط بخصوص اصحاب رسانه و NGOها ميتوانند نقش فعال و موثري داشته باشند.

وي در ادامه افزود : رفتار و انضباط ترافیکی به عنوان بخشی از فرهنگ عمومی ، بیان کننده میزان تبعیت یا عدم تبعیت افراد از قوانین راهنمایی و رانندگی است. تدوین الگوهای راهبردی برای افزایش دانش عمومی، تقویت فرهنگ ترافیک و بهره گیری از ظرفیت رسانه ها با تولید انيميشن، مستندهاي آموزشي، اطلاعرساني، استفاده از نظرات كارشناسان راهنمايي و رانندگي در برنامه ها مي تواند در نهادینه شدن فرهنگ ترافیک و رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي موثر باشد . همچنين مشارکت رسانه های جمعی در امر فرهنگ ترافیک می تواند بستر مناسبی برای ارتقای فرهنگ عبور و مرور در جامعه كه از دغدغه هاي مهم مسئولان شهری و شهروندان کلان شهر تهران است،‌ ايجاد نمايد.

سرهنگ مرادي بيان كرد: هرچه تعامل و مشارکت رسانه ها در امر ترافیک بیشتر باشد ،بازخورد افزایش دانش ترافیک در جامعه بیشتر خواهد شد. پس به طور یقین بخش قابل توجهی از حساسیت جامعه نسبت به موضوع ترافیک مرهون توجه رسانه ها به این موضوع است. هیچ کس نمی تواند نقش رسانهها را در اصلاح رفتارهای اجتماعی، ترویج قانون مداری، تحکیم قانون مداری و همچنین آگاهسازی جامعه انکار کند. نقش اصحاب رسانه بالاخص خبرنگاران در موفقیت های پلیس راهور در حوزه آموزش همگاني، اطلاع رساني ، اقدامات فرهنگي و نهادينه كردن آن در رفتار شهروندان غيرقابل انكار است. دربارهي اهميت رسانههاي گروهي، شايسته است بگوييم كه رسانه هاي گروهي به عنوان يك دانشگاه عمومي در فرآيند ارتباطات و انتقال اطلاعات در درون جامعه نقش فعالي دارند و در شكوفايي و اعتلاي فرهنگ جامعه سهيم هستند. همچنين نقش اصحاب رسانه در انتقال ارزشها و هنجارهاي فرهنگ ترافيك از چنان جايگاهي برخوردار است كه مي توانيم آنها را پيش قراولان فرهنگ ترافيك در جامعه بناميم.

سرهنگ مرادي در پايان ضمن تشكر و تقدير از نقش مهم و مؤثر اصحاب رسانه و عملكرد مطلوب آنها روز 17 مرداد،‌ (روز خبرنگار) گفت: براي همه اصحاب رسانه از جمله، خبرنگاران زحمتكش، توفيقات روزافزون از خداوند متعال مسألت مينماييم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: