جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 مرداد 1394     
ایجاد نخستین پارکینگ ویژه بانوان در شمال تهران

به گزارش گروه اخبار مناطق22گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 3 تهران از طراحی و اجرای پارکینگ های مخصوص بانوان در مجاورت فضاهای ویژه بانوان در شمال تهران خبر داد.

فخرالدین سلیمانی در این باره گفت: فضاهاي عمومي ، از مباحث مورد تاکید در برنامه ریزی شهري هستند و از آنجا كه فضايي براي زندگي اجتماعي ايجاد مي كنند، از اهمیت خاصی برخوردارند و امروزه اعتقاد بر آن است که موفقیت و یا شکست برنامه های شهری در ایجاد و یا تغییر فضای عمومی ، باید با اندازه گیری تعداد زنان و مردان استفاده کننده از فضا، ارزیابی شود.

وی افزود: فضاهاي عمومي شهري بايد پتانسيل حضور گروه هاي مختلف اجتماعي را در جامعه فراهم آورد ،اما با گسترش فضاهای شهری مدرن ، ابهام در فضاهای شهری افزایش یافته است و زنان به دلیل ابهام ایجاد شده ، حضور کمتری در فضاهای شهری دارند. همچنین در کشورهای اسلامی، زنان برای استفاده صحیح از فضاهای شهری، محیط‌ هایی متناسب با این موضوع را خواستارند .

شهردار منطقه 3 در ادامه خاطر نشان کرد: پارکینگ مخصوص بانوان جهت افزایش ایمنی، پارک آسان و سهولت دسترسی به مراکز ویژه بانوان اجرا شده ، تا ضمن دسترسی آسان به فضای پارک به خصوص در زمان های اوج ترافیک و سهولت رسیدن به مراکز مذکور به ویژه برای مادران ، امنیت و ایمنی آنان افزایش یابد ضمن اینکه پارکینگ های فوق در بخشی از کشور های اروپایی و آسیایی جهت پاسخگویی به درخواست های بانوان اجرایی شده است .

وی با اشاره به اینکه نخستین فضای پارک ویژه بانوان در مجاورت بوستان بهشت مادران از سوی مشاور امور بانوان طراحی و با همکاری معاونت حمل ونقل و ترافیک منطقه 3 اجرا شده است افزود: در برنامه عملیاتی پنج ساله دوم شهرداری تهران به مطالبات زنان در فضاهای شهری تهران پاسخ داده شده است که از جمله آنها می توان به شناسایی فضاهای بی‌دفاع شهری و سالم‌سازی آنها، افزایش تعداد فضاهای ویژه زنان از جمله شهربانوها ، بوستان های مخصوص بانوان و پردیس های بانوان، به عنوان محیطی سالم و دوستدار بانوان در سطح شهر تهران اشاره کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: