جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 15 مرداد 1394     
طرح توسعه دانشگاه تهران در حال حاضر مسکوت مانده است

شهردار منطقه 6 با اشاره به تملک بخشی از زمین‌ها برای توسعه دانشگاه تهران در گذشته، گفت: به دلیل کمبود اعتبارات فعلا این طرح مسکوت مانده و مقرر شده در یک طرح درازمدت تملک زمین های مانده انجام شود ولی در حال حاضر این طرح فعال نیست.

عظیم بابایی در یک نشست با گرامیداشت روز خبرنگار و یاد شهدای خبرنگار، گفت: قطعا تلاش خبرنگاران در اطلاع رسانی و افزایش آگاهی گام موثری برای توسعه تمامی شهرهای کشور خواهد بود و امیدواریم این تلاشگران عرصه آگاهی با افزایش اعتماد مردم و امانتداری گام های موثری را در توسعه کشور همراه همه مسئولین کشور بردارند.

وی با اشاره به اجرای طرح آسمان آبی و زمین پاک به عنوان یک تحول فرهنگی در شهر تهران، گفت: امروز نفس کشیدن در شهر تهران سخت شده است. تنها زمانی می‌توانیم آسمان آبی را مشاهده کنیم که زمین را از آلودگی‌ها پاک کنیم.

شهردار منطقه 6 تاکید کرد: قطعا اجرای چنین طرحی تنها با همکاری تمامی شهروندان امکان پذیر است و در این راستا آگاه سازی و اطلاع رسانی برای همراهی مردم با مدیریت شهری از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

بابایی ادامه داد: امروز در شهر تهران حدود 600 تن زباله سبزیجات به طور روزانه تولید می شود که به راستی جمع آوری این حجم از زباله کار بسیار دشوای است. در چنین شرایطی هر چه بوستان ها توسعه پیدا کنند و امکانات شهر توسعه یابد تنها جمع آوری این حجم از زباله مشکلات بسیاری را برای شهرداری تهران و شهروندان ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به ایمن سازی فضاهای بی دفاع شهری در طرح آسمان آبی و زمین پاک گفت: بیش از 30 فضای بی دفاع شهری در قلب پایتخت با نورپردازی و محصور شدن ساماندهی خواهند شد. این فضاها در میدان های هفت تیر، سنایی و بوستان های منطقه 6 شناسایی و به زودی ساماندهی آنها آغاز خواهد شد.

شهردار منطقه 6 به آموزش چهار هزار و 200 نفر از رانندگان تاکسی در قالب طرح آسمان آبی و زمین پاک اشاره کرد و گفت: این رانندگان مهارت های رانندگی را در حوزه طرح خط سفید فرا می گیرند و برای اجرای بهتر این طرح 66 کیلومتر از منطقه خط کشی و بهسازی هندسی شده است.

بابایی تاکید کرد: زیرساخت ها و بحث سخت افزاری این طرح به اتمام رسیده و منطقه 6 به عنوان اولین منطقه که این طرح به صورت پایلوت در آن اجرا شده تمامی زیرساخت های لازم را فراهم کرده است.

وی به تولید هشت هزار و 456 تن پسماند در منطقه 6 به صورت ماهانه اشاره کرد و افزود: از این رقم سه هزار و 382 تن پسماند خشک است که لزوم اجرای طرح تفکیک از مبداء را برای این منطقه بیش از پیش نشان می دهد. در همین راستا اجرای طرح تفکیک از مبداء در دستور کار شهرداری منطقه 6 قرار گرفته است.

شهردار منطقه 6 به احداث پنج خط اتوبوس ویژه در منطقه اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید و همچنین خط اتوبوسرانی تندرو در خیابان ولیعصر ایمن سازی خواهد شد.

وی به ساخت اولین مرکز خدمات اجتماعی با متراژ 870 متر در محله الوند در قلب پایتخت اشاره و تصریح کرد: این مرکز با هدف حمایت از افراد نیازمند کار خود را آغاز خواهد کرد و تلاش خواهیم کرد در این مرکز از کارآفرینان و ایده پردازان خلاق استفاده کنیم. همچنین اولین مددسرای منطقه 6 با متراژ 300 متر تا پایان امسال احداث خواهد شد.

بابایی با اشاره به وجود مراکز درمانی متعدد در این منطقه گفت: همراه سرای بیمارستان‌های موجود در منطقه فاز اول آن با ظرفیت 100 نفر به بهره برداری رسیده و فاز دوم آن نیز با همین ظرفیت تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. اقامت همراهان بیمار در این مراکز با معرفی بیمارستان ها رایگان خواهد بود و یک وعده صبحانه نیز برای این افراد به صورت رایگان در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه 6 ادامه داد: با افتتاح ایستگاه متروی تقاطع میرزای شیرازی و خیابان بهشتی تعداد ایستگاه های متروی موجود در منطقه 6 به 12 ایستگاه خواهد رسید.

وی در خصوص ساماندهی و نگاهداشت درختان خیابان ولیعصر گفت: سال گذشته بیش از دو هزار درخت با بن سیزده سال جایگزین کردیم و همچنین درختانی که در خیابان ولیعصر و فلسطین به دلیل کف سازی خیابان آب به آنها نمی رسید شناسایی و کف سازی در اطراف این درختان اصلاح شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: