جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 آذر 1392     
افزایش 20 درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی

به گزارش شهرداری نیوز ، مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: با آغاز ثبت نام طرح ترافیک سالانه ، مراجعه به مراکز معاینه فنی 20 درصد افزایش یافته است .

سید علی رضوی با بیان اینکه با گذشت 10 روز از آغاز ثبت نام طرح ترافیک سالانه میزان مراجعه به مراکز معاینه فنی 20 درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از الزامات ثبت نام طرح ترافیک سالانه معاینه فنی معتبرخودروهاست درصد مراجعه شهروندان به مراکز افزایش یافته است .

وی با تاکید بر اینکه در چند مورد خاص از جمله آغاز سفرهای نوروزی و تابستانی و ثبت نام آرم طرح ترافیک درصد مراجعه به مراکز معاینه فنی افزایش می یابد، افزود: معمولا با اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و دیگر مواردی که الزامی به وجود آید دارندگان خودرو خود را ملزم به دریافت معاینه فنی می دانند ، این در حالیست که معاینه فنی مستمر و کارآمد ضامن ایمنی خودرو است .

 

رضوی با بیان اینکه معاینه فنی کارآمد 25 درصد در کاهش الودگی هوا موثر است، گفت: طی ده روز گذشته میزان مراجعات از روزانه 1300 خودرو به 2500 خودرو افزایش یافته است .

به گفته وی همزمان با آغاز ثبت نام طرح ترافیک سالانه به دلیل سهولت در امر اخذ برگه معاینه فنی، ساعات کار 3 مرکز معاینه فنی شهر تهران 2 ساعت افزایش یافته است .

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران افزود: بر این اساس مراکز بیهقی، آبشناسان و سراج از ساعت 7:30 تا 18 خدمت رسانی خواهند کرد.

رضوی تاکید کرد: تنها معاینه فنی مراکز شهر تهران در ثبت نام اینترنتی طرح ترافیک سالانه معتبر بوده و آن دسته از مالکان خودرو که از مراکز حاشیه شهر و استان تهران برگه معاینه فنی را دریافت کرده اند در سیستم با خطا مواجه می شوند، لذا ثبت نام کنندگان تنها با مراجعه به 8 مرکز معاینه فنی شهر تهران مجاز به ثبت نام اینترنتی طرح ترافیک خواهند بود .

 

 مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران همچنین با اشاره به اینکه دولت باید اصلاح قانون معاینه فنی را از مجلس شورای اسلامی پیگیری کند، گفت : به واقع می بینیم که برخی از شهروندان سلامت خود و شهروندان را جدی نگرفته و در عین حال به ایمنی خودروی خود نیز بی اهمیت هستند و تا الزام و اجباری بر معاینه فنی نباشد برای اطلاع از وضعیت خودروی خود به مراکز معاینه فنی مراجعه نمی کنند .

 

 رضوی ادامه داد: شهروندان باید باور داشته باشند که معاینه فنی و چکاب خودرو ضامن سلامت و ایمنی جان خودشان است و بی انکه الزامی باشد برای اطمینان از وضعیت خودروی خود مراجعه کنند .

 

 وی یادآور شد: نقش خودرو و احتراق سوخت عامل 85 درصد آلودگی هواست، لذا دولت و مسئولان در موضوع کاهش آلودگی هوا باید با اهتمام ویژه به موضوع آلودگی هوا و اصلاح قانون مصوب مجلس بپردازند تا با حمایت نمایندگان مجلس عقب گرد زیست محیطی دو سال گذشته جبران شود

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: