جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 14 مرداد 1394     
اعتراض به حذف سهمیه 50 درصدی یارانه بیمه تاکسیرانان

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با بیان اینکه متاسفانه انتظارات ما از دولت در سال 93 و 94 محقق نشده است، اظهار داشت: در دو سال اخیر انتظار بر آن بود که دولت از حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی حمایت کند و تسهیلاتی را در اختیار رانندگان تاکسی قرار دهد که این مسئله تا کنون محقق نشده است.

میثم مظفر در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز ، با اشاره به اینکه نه تنها در این زمینه حمایت و پشتیبانی دولت را احساس نکردیم بلکه پس از مدتی با حذف سهمیه های این بخش نیز مواجه شدیم، گفت: با شرایط فعلی که از سوی دولت رقم خورد، عملا هیچ امتیازی برای تاکسی ها به لحاظ سوخت وجود ندارد و این امر بازار داغی را برای مسافربر های غیرقانونی با ریسک بالای امنیت اجتماعی فراهم آورده است.

وی ضمن بیان اینکه مجلس و کمیسیون انرژی نیز به مشکلات تاکسیرانی و حمل و نقل عمومی ورود کرده اند، اذعان داشت: در جلسه ای که با حضور مسئولین این حوزه و کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برگذار شد. بررسی ابعاد مختلف بحث حذف سهمیه ها، اتفاق نظر جامعی را مبنی بر تجدید نظر دولت در این زمینه به همراه داشت.

وی با بیان اینکه متاسفانه با وجود معضل کنونی تاکسیرانی در رابطه با نرخ یکسان بنزین برای حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی، اتفاقات نامطلوب دیگری نیز در شرف وقوع است، تصریح کرد: اتفاقات اخیر حاکی از آن است که سازمان هدف مندی یارانه ها در برنامه های بعدی خود حذف سهمیه 50 درصدی یارانه بیمه تاکسیرانان را در دستور کار قرار داده است.

وی تاکید کرد: با حذف این یارانه عملا مبلغ 100 هزار تومان از درآمد ماهیانه تاکسیرانان کسر خواهد شد و با توجه به اینکه پیش از این هزینه های ناشی از افزایش نرخ سوخت و حذف سهمیه ها نیز به حمل و نقل عمومی تحمیل شده بود، این اقدام منطقی به نظر نمی رسد.

وی خاطر نشان کرد: ازین رو با جدیت تمام از دولت و سازمان هدفمندی یارانه ها تقاضا داریم که مانع اجرای این دستورالعمل شوند چرا که در شرایط کنونی حذف یارانه 50 درصدی بیمه اتفاق نامطلوبی برای تاکسیرانان کل کشور خواهد بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: