جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 13 مرداد 1394     
اظهارات جدید وزیر رفاه درباره یارانه نقدی

ایرنا: علی ربیعی روز سه شنبه در نشست تشکل های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در گرگان اظهار کرد: باید به جای کمک نقدی و پرداخت یارانه به خانواده ها، این کمک ها در راستای توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در بخش ایجاد شغل و تولید هزینه شود.

 وی با بیان اینکه نباید جامعه عادت به دریافت یارانه کند ، افزود: رهایی جامعه و تغییر نگاه از دریافت یارانه به سمت ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری نیازمند فرهنگ سازی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از تاسیس صندوق اشتغال برای معلولان خبر داد و گفت: این صندوق با مشارکت سه دستگاه تا پایان سال 95 راه اندازی می شود. صندوق اشتغال معلولان با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای، صندوق کارآفرینی و امید و سازمان بهزیستی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: این وزارتخانه بعد از تشکیل و راه اندازی صندوق اشتغال برای معلولان به سراغ حمایت بیشتر از سایر قشرها برای اشتغالزایی خواهد رفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در خصوص قوانین جامع حمایت از معلولان گفت: در این قوانین به بخش حمایت از اشتغال معلولان نگاه ویژه شده و دولت موظف است زمینه های لازم را برای تامین حقوق این قشر، فراهم و حمایت لازم را از آنها به عمل آورد.

به گفته ربیعی تاکنون برای 25 هزار معلول پس از ارایه آموزش های لازم از طریق فنی و حرفه ای و پرداخت وام های خوداشتغالی صندوق توسعه تعاون، شغل ایجاد شده است.

وی افزود: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، حمایت همه جانبه از قشر معلولان آغاز و طبقه بندی آنان انجام تا متناسب با نیاز، حمایت صورت گیرد.

*منابع مالی در تامین اجتماعی محدود است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان اینکه اکنون منابع مالی در تامین اجتماعی برای حمایت بیشتر از جامعه زیرپوشش، محدود است، اظهارداشت: با توجه به محدودیت در منابع مالی، به شدت از این منابع مواظبت و یک ریال آن را جابجا نخواهم کرد.

ربیعی ادامه داد: محدودیت در منابع مالی تامین اجتماعی به خاطر اجرای سیاست غلط گذشته در پوشش و حمایت ها به وجود آمده است.

وی افزود: اکنون اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به خاطر محدویت منابع مالی ایجاد شده برای تامین اجتماعی امکان پذیر نیست.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: