جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 12 مرداد 1394     
ادعاهادرباره‎حادثه‌بیمارستان‎ممسنی

تسنیم: غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری با اشاره به اتفاقات اخیر رخ داده در حوزه پزشکی و اطلاع‌رسانی شتاب‌زده جامعه پزشکی و برخی دیگر از افراد در خصوص این دو اتفاق، اظهار داشت: در مورد اتفاقی که در اردبیل افتاد و طی آن یک پزشک متخصص با ضربات چاقو از پای درآمد، این موضوع باعث تاثر همه شد ولی اظهارنظرهای شتاب‌زده برخی‌ها در جامعه پزشکی و خارج از آن پیش از بررسی دقیق موضوع باعث شد تا این اظهارنظرها به ضرر جامعه پزشکی و پزشک مقتول تمام شود.

وی افزود: بعد از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که قتل این پزشک متخصص مطلقا ربطی به رابطه پزشکی میان این پزشک متخصص و بیمار نداشته است.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: متاسفانه در ابتدا مسائلی مطرح شد که بعد از آن مشخص شد این موضوعات به هیچ وجه به شکلی که بیان شده بود، وجود نداشته و مردم به دنبال پیگیری اصل ماجرا برآمدند که این مسئله باعث متضرر شدن پزشک مقتول و جامعه پزشکی شد.

اژه‌ای با انتقاد از شتاب‌زدگی یکی از پزشکان دارای مسئولیت در سازمان نظام پزشکی نیز که به صورت ناقص موضوع جراح ممسنی را در رادیو ایران مطرح کرده بود، گفت: در مورد حادثه ممسنی نیز متاسفانه پزشک محترمی که در نظام پزشکی دارای مسئولیت است مصاحبه‌ای را با رادیو ایران انجام داد که وقتی من توضیحات وی در خصوص این ماجرا را با واسطه از طریق یکی از دوستان شنیدم در همان زمان گفتم که این پزشک حتما در نقل ماجرا اشتباه کرده است.

وی گفت: وقتی نوار مصاحبه وی را برای من آوردند مشخص شد که اطلاعات وی از این حادثه بسیار ناقص بوده است لذا این اطلاع‌رسانی شتاب‌زده و ناقص به هیچ وجه زیبنده نظام پزشکی نیست و ممکن است مشکلات حقوقی را برای گوینده آن نیز به دنبال داشته باشد.

سخنگوی قوه قضائیه با بازخوانی مصاحبه این مسئول نظام‌پزشکی در تشریح ماوقع از زبان وی گفت: این پزشک محترم در تشریح اصل ماجرا به خبرنگار رادیو ایران می‌گوید که در این اتفاق خانم دکتری که در حال ویزیت بیمارش بوده با آقایی ناشناس که بعدا متوجه می‌شود قاضی است مواجه می‌شود و او از وی می‌خواهد که مریضش را ویزیت کند اما این خانم پزشک عنوان می‌کند که من مشغول رسیدگی به بیماری هستم که وضعیت اورژانسی دارد؛ اما در این لحظه این خانم پزشک مورد غضب قاضی قرار می‌گیرد و وی به همراه مامور همراهش به این خانم حمله کرده، شلاقش می‌زند و پس از آن بازداشتش می‌کند.

اژه‌ای با انتقاد از اطلاعات ناقص این مسئول نظام پزشکی گفت: متاسفانه در مصاحبه یک دقیقه‌ای ایشان 6 مورد خلاف واقع از جمله شلاق زدن، حمله، عدم شناخت آن فرد به عنوان قاضی و ... وجود داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: من حتم دارم که این مسئول محترم بر اساس اطلاعات ناقص و تنها به دنبال شنیده‌های خود اقدام به شرح ما وقع کرده و این مسئله به هیچ وجه زیبنده وی و سازمان نظام پزشکی کشور نیست.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: