جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 12 مرداد 1394     
اعطای کارنامه صلاحیت به 10 هزار نفر از رانندگان سرویس مدارس

به گزارش شهرداری نیوز ، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران ضمن تشریح ویژگی‌ رانندگان مجاز سرویس مدارس گفت: داشتن حداقل 23 سال تمام و تاهل جزو ویژگی‌های این رانندگان سرویس مدارس است.

میثم مظفر در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز  با بیان اینکه عدم سوءسابقه کیفری و دارا بودن سلامت جسمانی و روانی از ویژگی‌های رانندگان سرویس مدارس است اظهار داشت: رانندگان سرویس مدارس علاوه بر داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث، بیمه بدنه، معاینه فنی و بیمه سرنشین الزامی است و در صورت نداشتن هر یک از موارد برچسب به رانندگان اعطا نخواهد شد.

وی با اشاره به تعداد دریافت کارنامه برای رانندگان افزود: در سال گذشته بیش از 13 هزار نفر متقاضی داشته ایم و برای 10 هزار نفر راننده  کارنامه صادر شده است ومابقی آن ها  تایید صلاحیت نشده اند.

وی تصریح کرد: همچنین در مهرماه سال جاری  نیز طرح ضربتی کنترل و نظارت تاکسی‌ها توسط گشت‌های تاکسیرانی و پلیس انجام خواهد شد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی ها گفت: در حال حاضر باتوجه  به حذف سهمیه  سوخت تاکسی ها و کاهش درآمد تاکسیرانان و به تشخیص شورای اسامی شهر تهران نرخ کرایه تاکسی ها تا پایان سال جاری  افزایش پیدا نخواهد کرد.  

مظفر در خصوص مسولیت نوسازی تاکسی ها خاطرنشان کرد: مسولین در ستاد حمل و نقل سوخت با تعاملی که با خودروسازان و بانک صادرات دارند می توانند زمینه نوسازی تاکسی ها را هر چه زودتر فراهم کنند و هم اکنون بیش از 5 هزار پرونده برای نوسازی وجود دارد در صورتی که ستاد حمل و نقل و سوخت تفاهم نامه را با خودروسازان و بانک عامل منعقد کند می توان خودروهای جدیدی را وارد ناوگان تاکسیرانی کرد.

وی در خصوص از رده خارج کردن خودرو های پیکان افزود : در حال حاضر 6 هزار و 400 دستگاه تاکسی پیکان در سطح شهر تهران وجود دارد که امید است بستر لازم برای از رده خارج کردن آن ها هر چه زودتر فراهم شود این خودرو ها کاربراتوری است و باعث آلایندگی زیادی در شهر خواهد شد و دارای ایمنی سفر پایینی می باشد که تعداد قابل توجهی به دلیل استهلاک از رده خارج شده و در پارکینک ها انتظار جایگزینی را می کشند و خودروهای پیکان فعال نیز بر اساس موصبه شورای شهر و شهرداری تهران تا دی ماه سال جاری از چرخه حمل و نقل پایتخت حذف خواهند شد.

وی افزود: هم اکنون در حدود 3 هزار نفر از رانندگان خودروهای پیکان نسبت به ثبت نام جهت نوسازی اقدام نموده اند و با آغاز فرآیند توسعه می توانیم خودروهایی با استانداردهای بالاتر را جایگزین نماییم.

وی در پایان در خصوص ورود خودروهای هیبریدی گفت: از اسفند سال 93 که این فرآیند به نتیجه رسید تاکنون 40 دستگاه خودروهای تویوتا کمری که دارای استاندارد یورو 5 هستند به خودروهای سازمان تاکسیرانی اضافه شده است که در فرودگاه مهرآباد استقرار یافتند. علاوه بر آن برخی شرکت های سرمایه گذاری نیز نسبت به خرید تعداد محدودی از خودروهای هیبرید اقدام نموده اند که این خودروها در گوشه و کنار شهر مشغول فعالیت هستند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: