جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 12 مرداد 1394     
IP TV جایگزین حق پخش نیست

تسنیم: محمدرضا ساکت در خصوص عدم استقبال تماشاگران از حضور در ورزشگاه‌ها گفت: امسال سازمان لیگ برخلاف سال‌های گذشته درصدی به قیمت بلیت ورزشگاه‌ها اضافه نکرد. با این حال تماشاگران در دیدارهای هفته اول استقبال زیادی از مسابقات نداشتند که آن هم می‌تواند دلایل مختلفی چون تسهیلات و امکانات اندک در ورزشگاه‌ها، امکانات محدود برای ایاب و ذهاب و ... باشد که مطابق انتظار و توقع فوتبال‌دوستان نبوده است.

وی پخش مستقیم را در عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها تأثیرگذار دانست و گفت: تفریحات سالمی هم وجود دارد که جای فوتبال را در بین مردم گرفته است. بدون شک اگر خدمات ورزشگاه‌ها ارتقا پیدا کرده، ایاب و ذهاب راحت‌تر صورت بگیرد و شاهد تسهیل در تهیه بلیت باشیم شاهد افزایش استقبال تماشاگران خواهیم بود. در این بین افزایش کیفیت تیم‌ها نیز می‌تواند بر حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها تأثیرگذار باشد.

مشاور سازمان لیگ فوتبال ایران در خصوص قرارداد IP TV که سازمان لیگ با صداوسیما بر سر آن به تفاهم رسیده، گفت: من به عنوان یک کارشناس، این قرارداد که هنوز منجر به امضا نشده و در حد تفاهم‌نامه است را جایگزین حق پخش نمی‌دانم. از دید من رسیدن به این تفاهم با صدا و سیما یک حرکت تعاملی و رو به جلو است بین فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، باشگاه‌ها و سازمان صدا و سیما است.

ساکت ضمن ابراز امیدواری از اینکه این فناوری جدید به کمک فوتبال کشور آمده و بخشی از مشکلات باشگاه‌ها را مرتفع کند، گفت: فناوری IP TV سال‌ها وجود داشته اما به علت امکانات ویژه‌ای که می‌طلبد کمتر مورد استقبال مردم قرار گرفته است. امیدوارم شرایطی فراهم آید که تماشاگران و علاقه‌مندان فوتبال با بهره برداری از آن به فوتبال کشور کمک کنند.

وی تعامل بین سازمان صدا و سیما و فدراسیون فوتبال را یک حرکت مثبت ارزیابی کرد و گفت: حق پخش همانند فیلمی است که مالکان آن فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و باشگاه‌ها هستند که اجازه می‌دهند سازمان لیگ این فیلم را تهیه کرده و در اختیار مردم قرار دهد. بدون شک از بابت ضبط و پخش این فیلم باید حق و حقوق آنها پرداخت شود.

مدیر بازاریابی سازمان لیگ با بیان این موضوع که قرارداد IP TV در فوتبال دنیا قراردادی نادر و کم سابقه است، عنوان کرد: ما این روزها در خدمت دو نفر از مسئولان ارشد فوتبال ایتالیا هستیم. آنها مشخصاً اعلام کردند سازمان لیگ فوتبال ایتالیا با فروش حق پخش تلویزیونی به دو شبکه مطرح این کشور مبلغی در حدود یک میلیارد و 200 میلیون یورو دریافت کرده است.

«طرح IP TV امکان دسترسی را متعدد می‌کند اما جای حق پخش را نمی‌گیرد» ساکت با بیان این جمله افزود: در جلسات کارشناسی به این موضوع توجه بسیاری شده است و ما می‌دانیم صدا و سیما با مشکلات مالی روبه‌رو است و برای پرداخت حق پخش در قوانین این سازمان مواردی پیش بینی نشده است به همین خاطر سال‌هاست از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با دولت و مجلس مکاتبه شده است.

وی که با رادیو ورزش صحبت می‌کرد، تصریح کرد: فوتبال یکی از ورزش‌های مورد علاقه مردم است و مردم از تماشای مسابقات آن استقبال می‌کنند. امیدوارم شرایطی به‌وجود آید که سازمان صداوسیما و فدراسیون فوتبال مقابل هم قرار نگیرند و در یک حرکت تعاملی امکان بهره‌برداری از حق پخش برای فوتبال کشور فراهم آید.

مدیرعامل پیشین باشگاه سپاهان خاطرنشان کرد: عدد حق پخش آنقدر بزرگ است که 60 درصد هزینه باشگاه‌ها را تأمین می‌کند.

وی اظهار داشت: قرار نیست مردم را مجبور کنیم که برای تماشای فوتبال از تلویزیون هزینه‌ای پرداخت کنند. برای تماشای مسابقات امکان IP TV یک زمینه است و گزینه‌ای برای کمک به باشگاه‌ها، امیدوارم توجه لازم به این مورد صورت بگیرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: