جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 11 مرداد 1394     
تکذیب شایعات داغ روزهای داغ

شبکه خبر: این روزها مردم اقصی نقاط کشورمان بویژه در مناطق جنوب و گرمسیری، روزهای گرم و شرجی ای را سپری می کنند . شاید شما هم شنیده باشید که گرما در روزهای گذشته به حد بی سابقه ای رسید ، تا جاییکه که حتی گفته شد یک رکورد جهانی هم ثبت شد . اما دلایل این افزایش گرما در کشور ما چیست و تا چه میزان افزایش گرما نتیجه شرایط طبیعی اقلیمی و آب و هوای مناطق مختلف است ؟

از سوی دیگر با توجه با اهمیت اطلاع مردم از تغییرات آب و هوایی، امکانات سازمان هواشناسی در پیش بینی این تغییرات چیست و اینکه چه میزان این اطلاعات، پاسخگوی مردم و ملاک تصمیم گیری دستگاههای مرتبط است .

تیتر امشب افزایش رطوبت و دمای هوا در مناطق جنوبی کشور را با دکتر پرویز کردوانی جغرافیدان و کویر شناس، احد وظیفه مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی و کوروش بهادری مدیر کل هواشناسی استان خوزستان بررسی کرد.

کوروش بهادری مدیرکل هواشناسی استان خوزستان خبر دمای بالای 60 درجه در این استان را تکذیب کرد و گفت: برخلاف شایعات این سازمان در خصوص اعلام دمای هوا هیچگونه دخل و تصرفی ندارد.

پروفسور کردوانی هم این ادعای مدیرکل هواشناسی استان خوزستان را تائید کرد و گفت: سازمان هواشناسی ایران بسیار دقیق است و دمای هوا در جهان ثبت می شود و اینگونه نیست که بتوان در خصوص دمای هوا خبری غیر واقع منتشر، و در اعلام آن دخل و تصرف کرد.

در ادامه برنامه بهادری به تعریف دمای احساسی و دمای واقعی پرداخت و گفت: 8 مرداد بالاترین دمای احساسی در شادگان گزارش شد که اما باید توجه داشت که دمای احساسی در نقطه به نقطه شادگان ممکن بود متفاوت باشد و اگر دما بیش از 50 درجه باشد حتما به مردم اعلام خواهد شد زیرا ما در خصوصی تعطیلی مراکز آموزشی و دولتی و غیره دخیل و تصمیم گیرنده نیستیم.

احد وظیفه مدیرکل پیش بینی هواشناسی درباره سیلابی شدن 4 استان در این روزها گفت: این که حتما باید تلفات اتفاق بیافتد تا مردم پیش بینی هواشناسی را تائید کنند درست نیست، و باید توجه داشت که سیل یک پدیده جوی است که در وقوع آن عوامل بسیاری دخیل است.

وی تاکید کرد: پیش بینی های 3 تا 5 روزه 60 درصد احتمال صحت دارد و امکان پیش بینی قطعی در خصوص هوا وجود ندارد.

وی به بارش های همرفتی که تصادفی هستند هم اشاره کرد و گفت: بارش ها گاهی فقط در برخی مناطق بسته به شرایط آن منطقه به سیل منجر می شود.

مدیرکل پیش بینی هواشناسی با بیان اینکه اکنون ظرفیت مناسب برای پیش بینی های دقیق در کشور وجود ندارد اضافه کرد: در بحث دیده بانی به روز هستیم.

احد وظیفه ادامه داد: ما با هواپیمایی کشور سامانه ای داریم که در کمتر از 5 دقیقه اطلاع رسانی دقیق در خصوص هوا اعلام می شود تا پرواز هواپیماها بر اساس آن مدیریت شود، به طوری که در اتفاقات اخیر برای هواپیماها هیچ اتفاقی نیافتاد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: