جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 11 مرداد 1394     
مراجعه کمتر از 5 درصد از خودروهای مشمول معاینه فنی به مراکز

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به وضعیت راه اندازی سامانه ملی معاینه فنی گفت: آئین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه فنی و صدور برگ معاینه فنی که در دی ماه 1393 به تصویب هیئت محترم وزیران رسیده ، به وزارت کشور در بحث معاینه فنی تکلیف نموده تا کمتر از شش ماه نسبت به استقرار سامانه ملی یکپارچه معاینه اقدام نماید.

مهندس ولی آذروش در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با توجه به اهداف این سامانه اظهار داشت:  این سامانه که با هدف ایجاد وحدت رویه در مراکز،تجمیع اطلاعات جهت ارتباط با دیتا بانک پلیس و بحث های نظارتی و مدیریتی در کنترل حدود مجاز آزمون ها برنامه ریزی گردیده بایستی دارای قابلیت برخط بودن،تجمیع اطلاعات فنی و تجمیع کلیه اطلاعات در یک دیتا بانک را داشته باشد چرا که نداشتن هرکدام از این ویژگیها می تواند هدف اصلی را مخدوش نماید.

وی تصریح کرد: بنا بر مصاحبه ای که دبیر محترم شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در این خصوص انجام داده اند این سامانه در حال تکمیل است و به محض تکمیل شدن این نرم افزار ، کلیه کلان شهرها  به این سامانه متصل خواهند شد.

وی با اشاره به تاثیر این سامانه بر وضعیت معاینه فنی خودروها افزود:  قطعا با استقرار این سامانه در کلیه مراکز سطح کشور این دغدغه پلیس که تعدادی از مراکر سطح کشور با تساهل و یا احیانا بدون حضور خودرو معاينه صادر می کنند برطرف خواهد شد و پلیس می تواند به تکلیف قانونی خود که به تصویب  هیئت محترم دولت در اردیبهشت 93 رسیده،درخصوص اعمال قانون جریمه بصورت نرم افزاری درخصوص خودروهای فاقد معاینه فنی اقدام کند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اظهار داشت: در حال حاضر در تهران در حدود سه میلیون خودرو مشمول معاینه فنی است درحالی که در 4 ماهه نخست سال 94 تنها تعداد 141هزار دستگاه خودرو از 3 میلیون خودروی مشمول معاینه فنی به مراکز مراجعه کرده اند.

آذروش با اشاره به ظرفیت مراکز معاینه فنی گفت: ظرفیت پذیرش روزانه خودرو در یک شیفت کاری در مراکز شهر تهران 6 هزار دستگاه خودرو است و بدون تردید در صورت افزایش مراجعات مراکز آمادگی دارند نسبت به افزایش شیفت کاری اقدام کنند همچنین افزایش مراجعات بمنزله تشویق و ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری در این بخش خدماتی خواهد بود و در صورت عدم پاسخگوئی به مراجعات ،ستاد نسبت به افزایش مراکز با استفاده از بخش خصوصی اقدام می نماید.

وی باتوجه به اعلام کاهش مراکز معاینه فنی در تهران و تاثیری آن در ارائه خدمات تصریح کرد: بدون تردید کاهش مراجعات از دو حیث کمی و کیفی به این خدمات آسیب خواهد زد، از یک سو عدم رغبت بخش خصوصی به سرمایه گذاری در این صنعت خدماتی و کاهش تدریجی مراکز و از سوی دیگر افزایش تخلفات و تساهل در رویه انجام معاینه فنی به علت عدم پوشش هزینه های جاری مراکز است.                                  

وی خاطرنشان کرد: گاهاً در مصاحبه ها نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به این مسئله تأکید می نمایند که بیشتر پافشاری و اصرار دولت و شهرداریها جهت اصلاح قانون معافیت، مربوط به بحث درآمدزایی است و در شرایطی که خیلی از مراکز معاینه فنی به علت عدم پوشش هزینه ها در حال تعطیلی هستند بحث درآمدزایی و افزایش مراجعات جهت تثبیت و پایداری ارائه این نوع خدمات در اولویت است .

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به میزان مراجعه خودروها جهت معاینه فنی در تابستان و اهمیت آن گفت: با توجه به اینکه در این فصل تقاضای انجام سفر افزایش می یابد به شهروندان توصیه می گردد خارج از اینکه آیا خودرو مشمول است یا خیر حتماً قبل از سفرجهت کنترل وضعیت ایمنی و فنی خودروی خود به یکی از مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه نمایند.

آذروش در خصوص اجرای طرح محدوده کم انتشار آلایندگی ( LEZ) گفت: مطالعات این طرح به پایان رسیده و سازمانهای مرتبط در حال فراهم کردن مقدمات اجرایی آن در تهران هستند و به زودی شاهد اجرایی شدن آن در تهران خواهیم بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: