جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 11 مرداد 1394     
بهره‌برداری از پروژه تاکا تا پایان سال 1400

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون سلامت و محیط شورای شهر گفت: پروژه‌ای تفریحی و فرهنگی در مساحت 400 هکتار و جایگزین معادن شن و ماسه پیش‌بینی شده است که با مطالعات اولیه تا سال 1400 قابلیت بهره‌برداری خواهد داشت.

رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت نامطلوب گودال و وجود 2 گسل در دایره غربی و عمق 100 متری گودال اظهار کرد: معادن تا بیش از 15 متر اجازه نفوذ در زمین را ندارند و متاسفانه از پیشروی آن تا عمق 100 متر جلوگیری به عمل نیامده که مسئولان باید پاسخگو باشند.

وی افزود: مجاورت گودال با رودخانه و زلزله خیز بودن شهر تهران و گسل و عمق گودال از جمله موارد تهدید کننده جان کارگران و سکونت‌گاه های اطراف آن محسوب می‌شود که باید راهکاری جدی برای توقف آن در نظر گرفت.

وی افزود: توقف و رها کردن گودال نیز معضل بزرگی محسوب می‌شود که با جمع شدن زباله‌ها، حضور افراد ولگرد، جانوران موذی تهدید دیگری در منطقه به شمار می‌رود .

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در منطقه تصریح کرد: ایجاد پروژه تفریحی، فرهنگی در مساحت 400 هکتار از جمله برنامه‌ریزی‌های انجام شده است که براساس مطالعات اولیه تا پایان سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسد.

حافظی با اشاره به پیشنهادات ارائه شده در این پروژه تاکید کرد:  اگر مالکان معادن تمایلی به سرمایه‌گذاری در پروژه داشته باشند می توانند اقدام کنند و شهرداری نیز با پرداخت عوارض سهم خود را ادا می‌کند.

اما اگر مالکان اقدامی نکنند، پیشنهاد مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری پروژه مطرح می‌شود که بتوانند از سرمایه‌گذاران دائمی پروژه باشند که امیدواریم با جمع‌بندی پیشنهادات به هدف مطلوب برای ایجاد این پروژه در منطقه و توقف خطرات آن برای ساکنان برسیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: