جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 10 مرداد 1394     
سایت های همسریابی مجاز کدامند؟

دنیای امروز، دنیای تکنولوژی و فن آوری اطلاعات است و در واقع در عصر حاضر مرزها و دوری مکانی نمی تواند مانع ارتباط برقرار کردن افراد شود. به همین دلیل است که یکی از راه‌هایی که در نگاه نخست به عنوان راه همسریابی و دوست‌یابی تلقی می‌شود استفاده از اینترنت است و این در حالی است که به گفته بسیاری از کارشناسان....

 

ازدواج مجازی، راه حل دولتی ها برای افزایش نرخ ازدواج/ سایت های همسریابی مجاز کدامند؟ یک شنبهههه شفاف: دنیای امروز، دنیای تکنولوژی و فن آوری اطلاعات است و در واقع در عصر حاضر مرزها و دوری مکانی نمی تواند مانع ارتباط برقرار کردن افراد شود. به همین دلیل است که یکی از راه‌هایی که در نگاه نخست به عنوان راه همسریابی و دوست‌یابی تلقی می‌شود استفاده از اینترنت است و این در حالی است که به گفته بسیاری از کارشناسان اجتماعی، فضای سایبری نمی‌تواند فضای قابل اعتماد و مناسب برای پیدا کردن یک همسر مناسب و شریک دائمی باشد.

این در حالی است که فضا به گونه ای است که این نوع آشنایی ها  برای جوان امروز که زندگیش با اینترنت و تلفن همراه اجین شده،به نوعی می توان گفت غیر قابل اجتناب است و به نظر می رسد چه این آشنایی ها خوب باشد و چه بد باید بتوان  آن را مدیریت کرد تا خطر آسیب رسانی آن کمتر و کمتر شود.

در واقع می توان گفت،  ازدواج اینترنتی در ایران  از سه تا چهار سال قبل با عنوان دوست‌یابی اینترنتی سر زبانها افتاد و جوانانی بودند و هستند که ساعت‌ها و به طور متناوب روزها و ماه‌ها برای همسر مناسبی پای اینترنت می‌نشستند و می نشینند، اما در هر حال سایت‌های همسریابی مدل‌هایی در کشور دارد که غیر قانونی فعالیت و عضویت دارند و پلیس فتا نیز بارها در خصوص این سایت ها و کلاهبرداری ها و سوء استفاده هایی که صورت گرفته هشدار داده است.
به این ترتیب به نظر می‌رسد دولتی‌ها فهمیده‌اند که انواع دوستی‌های قبل از ازدواج و پیدایش فضای مجازی روز به روزعامل پوست اندازی نسل قبلی و پیدایش نسلی شد که به دنبال همسر آینده خود در دنیای مجازی می گردند و باید برای این امر چاره ای اندیشید.به همین دلیل است که خبر از بازگشایی سایت همسریابی مجاز داده اند تا بتوانند این مساله را مدیریت کنند.

هرچند پیش از این،  معاون وقت ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از مخالفان سرسخت سايت‌هاي همسريابي بود و درباره فعاليت غيرقانوني بيش از 300 سايت غيرقانوني همسريابي هشدار مي‌داد اما اين وزارتخانه هم در برابر پديده همسريابي مجازي تسليم شده و دي ماه سال گذشته اعلام كرد مي‌خواهد بخت بيش از 11 ميليون جوان دم‌بخت را با كليد سايت همسريابي باز كند و با اين سايت سالانه 100 هزار جوان را به خانه بخت بفرستد.

سایت های همسریابی مجاز کدامند؟

حالا دبير شوراي فرهنگي عمومي كشور اعلام كرده: «سايت‌هاي همسريابي سامان پيدا مي‌كند.» این در حالی است که سه ماه از افتتاح سايت رسمي همسريابي دولتی گذشته است.

حسين شاهمرادی، در حالی اين مطلب را بيان كرد كه 25 خرداد ماه امسال سايت اين موسسه به عنوان سايت ملي همسان‌گزايني و جانشين تمام سايت‌های ديگر با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان آغاز به كار كرد. 

وی گفت: سايت‌های همسريابی برخي با مجوز و برخي بدون مجوز مشغول فعاليت هستند و تنها برخی از سايت‌های همسان‌گزينی فعاليت مناسبی دارند. 

شاهمرادی افزود: از ديد شوراي فرهنگ عمومي كشور سايت همسان‌گزيني كه متعلق به موسسه تبيان است مورد تاييد است.
 
 110 سال زمان براي ازدواج 11 ميليون جوان

در هر حال نیاز به وجود سایت های همسریابی در حالی احساس می شود که جمعيت جوان در مسير زندگي با موانع متعددي مواجهند و همين موانع موجب شده است همچنان ازدواج در سراشيبي سقوط حركت كند. گواهي اين ادعا آماري است كه مديركل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال مي‌دهد. بر اين اساس در 6ماهه دوم سال گذشته در مجموع 538 هزار و 776 مورد ازدواج در كشور به ثبت رسيده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 2/7 درصد كاهش يافته است.

 به گفته محمدتقی حسن‌زاده، سرپرست مركز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت جوانان براساس آخرين سرشماری، جمعيت جوان كشور كه بين سنين 15 تا 29 سال تعريف شده‌، 23ميليون و694 هزار و 194 نفر است. 

بنا به تاكيد گلزاری از اين تعداد 11 ميليون جوان مجرد در سن ازدواج بالاي ۲۰ سال در كشور داريم كه به دلايل متعدد از جمله بي‌انگيزگی به ازدواج و مشكلات اقتصادي رغبتي به ازدواج ندارند.

خرداد ماه امسال معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره اين سايت همسرگزينی گفته بود: اين سايت توسط موسسه تبيان ايجاد مي‌شود و دختران و پسران در اين سايت ثبت‌نام نمي‌كنند بلكه واسطه‌هايي كه دو نفر را براي هم در نظر دارند، در اين سايت ثبت‌نام مي‌كنند و مشاوره مي‌گيرند كه اين افراد را به هم برسانند.

 با وجود اين با پيش‌بينی ازدواج سالي 100 هزار جوان از طريق اين سايت و با عنايت به 11 ميليون جوان دم بخت با يك دو-دوتا چهارتای ساده مي‌توان دريافت اگر بخواهيم برای ازدواج جوانان به اين سايت دل ببنديم 110 سال طول مي‌كشد تا همه 11ميليون جوان سر و سامان بگيرند. اين در حالي است كه سنگ‌های متعددي مسير ازدواج جوانان را ناهموار می‌كند که مشکلات مالی، بیکاری، نداشتن مسکن و ... از عمده ترین آنهاست و به نظر می رسد این مشکلات با راه اندازی سایت های همسریابی حل نخواهد شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: