جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 10 مرداد 1394     
آژیر شورا علیه ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم پایتخت

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای شهر تهران بر ساماندهی حریم تهران تاکید کرد و نسبت به وضعیت بارگذاری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرهای اقماری پایتخت هشدار داد.

محمد سالاری ، در مورد آخرین جزئیات ساماندهی حریم شهر تهران، با بیان اینکه یکی از مخاطرات حریم کلانشهرها، ساخت و ساز غیرمجاز است گفت: حریم شهرتهران بالغ بر 10برابر محدوده قانونی پایتخت است که 23شهر و روستا حریم مشاعی دارند و باید این منطقه به عنوان سرمایه ملی و طبیعی برای پایتخت صیانت شود.

وی با بیان اینکه موضوع صیانت از حریم تهران در راهبردهای طرح جامع تهران و احکام مصوب برنامه بنج ساله شهرداری تهران مورد توجه قرار گرفته است گفت: با این حال متاسفانه شهرهای اقماری تهران که حریم مشاعی با پایتخت دارند؛ نسبت به بروز تخلفات در حوزه ساخت و ساز و افزایش بارگذاری بی توجه هستند.

سالاری با بیان اینکه مشکلات شهر تهران، تنها به محدوده قانونی پایتخت محدود نیست گفت: مجموعه اتفاقاتی که در حریم و شهرهای اقماری تهران رخ می دهد تاثیر بسیار زیادی در افزایش مشکلات پایتخت دارد که برهمین اساس در شورای شهرچهارم درخواست شده که با مسئولان دخیل در این موضوع به خصوص وزارت خانه‌های و نهادهای مرتبط به ویژه وزارت کشور جلساتی برای حل و فصل این مشکلات برگزار شود. چراکه بیشتر این مجوزهای ساخت و ساز از سوی بخشداری ها صادر شده و تخلفات آنها مورد پیگیری قرار نمی‌گیرد.

رئیس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه در حادثه سیلاب اخیر شاهد تاثیر ساخت و سازهای غیرمجاز در شدت حادثه بودیم، گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز تاثیرات زیادی در افزایش مخاطرات جانی و مالی داشت.

محمد سالاری

سالاری با بیان اینکه از مسئولان امر درخواست می شود که موضوع را ساماندهی کنند گفت: در حال مسابقه ای در شهرهای اقماری برای ساخت و ساز در حریم جنگل، رودخانه، کوه و... ایجاد شده که مسئولان امر باید هرچه سریعتر نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.

مسیررودخانه‌ها جز منابع ملی و طبیعی هستند که تمامی مردم می‌توانند از آن بهره مند شوند، اما سوداگران زمین و ساخت و ساز با همکاری برخی از مسئولان ساخت و سازهای غیرمجاز انجام داده و بستر رودها و... را برای مردم غیرقابل دسترس کردند. و امید است این مشکلات حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه اکثر ساخت و سازهای غیرمجاز در کن، سولقان، سنگان و... در حادثه سیلاب اخیر مشکل ساز شد گفت: ساخت و سازهای انجام شده در محدوده تصمیم گیری شهرداری تهران نیست و مربوط به عملکرد بخشداری و فرمانداری می شود که مجوزها را صادر کرده اند.

سالاری با اشاره به منتقدان ساخت و سازهای تهران گفت: وضعیت بارگذاری در شهرهای اقماری بسیار خطرناک‌تر است و در حال حاضر ساخت و سازهای گسترده غیرمجاز در شهرهای لواسانات، میگون، فشم، اوشان، رودهن، بودمهن، پردیس و... مشاهده می شود که نه تنها با آنها مقابله نمی شود بلکه بخشداری‌ها برای درآمدزایی با یکدیگر مسابقه گذاشته و یا نسبت به صدور مجوز اقدام کرده و یا در مکانهایی که مجوز ساخت و ساز قانونی وجود ندارد، نسبت به تثبیت ساخت و ساز در کمیسیون های ماده99 و 100 اقدام می کنند.

رئیس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای شهر تهران بار دیگر با تاکید بر این موضوع که افزایش بارگذاری‌ها در شهرهای اقماری، تاثیرزیادی بر مشکلات تهران می گذارد، گفت: مسیررودخانه‌ها جز منابع ملی و طبیعی هستند که تمامی مردم می‌توانند از آن بهره مند شوند، اما سوداگران زمین و ساخت و ساز با همکاری برخی از مسئولان ساخت و سازهای غیرمجاز انجام داده و بستر رودها و... را برای مردم غیرقابل دسترس کردند و امید است این مشکلات حل و فصل شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: