جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 8 مرداد 1394     
اولین خانه بازیافت در مرکز پایتخت افتتاح شد

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، شهردار منطقه ۷ از افتتاح اولین خانه بازیافت در بوستان شهید نیاکی به منظور ارتقاء فرهنگ زیست محیطی و آشنایی شهروندان با مقوله بازیافت خبر داد.

رضانگهبان با اشاره به افتتاح این مرکز در راستای اجرای کمپین "آسمان آبی زمین پاک" افزود: این خانه بازیافت به منظور آشنایی بیشتر شهروندان با امر تفکیک پسماند خشک و تر افتتاح  شد.

وی با اشاره به اینکه در این محل آموزش های لازم در خصوص نحوه تفکیک پسماند خشک و ساخت کاردستی از این مواد دور ریختنی توسط کارشناسان به بازدیدکنندگان ارائه می شود، عنوان کرد: خانه بازيافت با به نمايش گذاردن کارهاي دستي از مواد دور ريختني در راستاي نهادينه شدن فرهنگ تفکيک پسماند خشک از مبداء راه اندازی شد.

شهردار منطقه ۷ یادآور شد: درنظر داریم با توجه به ظرفیت نواحی در اماکن دیگری از منطقه نیز خانه بازیافت احداث و از ظرفیت سرای محلات، بوستان ها و سازمان های مردم نهاد در این امر استفاده کنیم.

وی با بیان این مطلب که آموزش فرهنگ تفکیک مواد بازیافتی و پسماند‌‌های خشک و تر از مبدا به شهروندان یکی از اولویت های شهری منطقه ۷ است، گفت:  با آموزش تفکیک پسماند از مبدأ می توان از هدررفتن بخش عمده ای از منابع و ثروت های ملی جلوگیری کرد و حجم زباله های شهری را با جداسازی به میزان قابل توجهی کاهش داد.

به گفته نگهبان، مقوله بازیافت زباله در جلوگیری از هدر رفتن منابع طبیعی، کاهش مصرف انرژی و کاهش میزان زباله برای کاهش هزینه‌های دفع و تغییر الگوی مصرف و حفظ محیط زیست از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش چهره به چهره، آموزش همگانی، آموزش ازطریق رسانه های عمومی، پوستر، بنر و... دیدگاه و نگرش مردم جامعه وشهروندان را تغییر می دهد و به سمت هدف موردنظر که ارتقاء بینش مناسب درجهت همکاری در زمینه بازیافت و تفکیک از مبدأ است سوق می دهد.

شهردار منطقه ۷ با تاکید بر اینکه یکی از مسائلی که بسیاری از کشورهای جهان جزء برنامه‌های مدیریت پسماند خود قرار داده‌اند، تفکیک زباله از مبدأ است، یادآور شد:  این کار علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، منجر به سلامت کالاهای تولید‌شده از مواد بازیافتی می شود و از سوی دیگر، با انجام این کار بخش زیادی از هزینه‌های جمع‌آوری و ساماندهی زباله نیز حذف می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: