جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 7 مرداد 1394     
شتاب جدید نفتی چینی‌ها در ایران

 مهر: احتمال لغو تحریم ها و بازگشت غول‌های نفتی جهان به ایران موتور فعالیت شرکت‌های چینی شاغل در طرح توسعه میادین نفتی ایران در غرب کارون را روشن کرده است.

بر این اساس پس از شتاب در طرح توسعه میدان مشترک نفتی یادآوران توسط ساینوپک چین، شرکت سی. ان. پی. سی چین هم در طرح توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان شمالی به فعالیت های اجرایی و عملیاتی خود شتاب داده است.

آمارهای ارائه شده توسط شرکت ملی نفت ایران نشان می دهد که هم اکنون پیشرفت فاز اول طرح توسعه میدان آزادگان شمالی توسط این پیمانکار چینی به بیش از ۹۳ درصد رسیده و شمارش معکوس برای آغاز تولید طلای سیاه از این میدان مشترک با عراق در غرب کارون آغاز شده است.

کرامت بهبهانی مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی در تشریح عملکرد طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی توسط پیمانکار چینی، گفت: هم اکنون پیشرفت اجرایی و فیزیکی فاز اول طرح توسعه این میدان نفتی به بیش از ۹۳ درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول در شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران با اعلام اینکه در حال حاضر برخی از واحدهای این طرح هم اکنون پیش راه اندازی شده است، تصریح کرد: در طول دو سال گذشته تاکنون پیشرفت اجرایی توسعه این میدان نفتی از حدود ۴۸ درصد رشد برخوردار شده است.

وی با بیان اینکه عملیات پیش راه‌اندازی فاز اول این طرح تمام شده است، اظهار داشت: البته برخی از بخش ها همچون دو ترین (ردیف) نیروگاه آزادگان شمالی، راه‌اندازی شده است، بیان کرد: هدف از اجرای فاز اول توسعه این میدان تولید روزانه ٧٥ هزار بشکه نفت خام است.

به گفته مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی در شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران، هم‌اکنون بخش مهندسی و مطالعات تحت الارضی از پیشرفت ۹۳.۴۳ درصدی، حفاری ٩٩ درصدی و تاسیسات سطح الارضی از پیشرفت ٩٣ درصدی برخوردار است.

در همین حال، شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران هفته گذشته با گزارش کوتاهی، اعلام کرده بود: ظرفیت تولید نفت ایران از میدان یادآوران به عنوان یکی از میادین مشترک نفتی با عراق با مشارکت ساینوپک چین به ۵۵ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: