جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 7 مرداد 1394     
افزایش صد در صدی عوارض استفاده از خودروهای فرسوده

به گزارش نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،  یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این که عمر مفید خودروها در چرخه حمل و نقل عمومی تهران به دلیل شرایط محیطی پایین است، گفت: خودروسازان باید به دنبال موتورهای با دوام که عمر مفید آن ها حداقل به 12 سال برسد، باشند .

علیرضا محجوب افزود: در حالی که عمر مفید خودروها باید 12 سال باشد، موتور بسیاری از خودروهای داخلی تنها برای 5 سال طراحی شده اند و چون بسیاری از خودروها از استانداردهای لازم برخوردار نیستند، خیلی زود دچار مشکل می شوند.

وی با اشاره به این که باید نسبت به ارتقای عمر موتور خودروها در ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام شود، اظهار کرد: باید کیفیت موتور خودروها را به همراه سن موتور ارتقاء دهیم تا هم زمان با کاستن از آلایندگی آن ها، هزینه استفاده از خودروهای داخلی برای شهروندان نیز کاهش پیدا کند.

محجوب با بیان این که تردد خودروهای فرسوده معایب بسیاری دارد که از جمله می توان افزایش مصرف سوخت، ایجاد انواع بیماری ها و تأثیر منفی در زیبایی شهر را نام برد، تصریح کرد: برای نوسازی خودروهای فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی باید تسهیلات لازم و سرمایه کافی در اختیار داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان با ابراز امیدواری نسبت به این که دولت در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به تعهدات خود عمل کند، خاطرنشان کرد: برای نوسازی ناوگان، علاوه بر وجود تسهیلات و سرمایه، باید عوارض استفاده از خودروهای فرسوده وضع و عوارض این خودروها نسبت به خودروهای استاندارد تا صد در صد افزایش پیدا کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: