جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 7 مرداد 1394     
علت برافروختگی صورت و درمان آن

 

یک متخصص پوست و مو علل گرگرفتگی صورت و روش‌های درمان آن را توضیح داد.

دکتر ریحانه مهرگان با اشاره به اینکه بیماری فلاشینگ یا برافروختگی صورت به علل متفاوت فرد را گرفتار می‌کند، گفت: اختلال در فعالیت ‌طبیعی غدد، بویژه اختلالات در غدد فوق‌ کلیه و تیروئید، ممکن‌ است برافروختگی صورت را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه فلاشینگ صورت در زمان یائسگی، چاقی، استرس، اختلالات عروقی، بیماری روزاسه و الکلیسم بروز می‌کند، گفت: این عارضه به‌ علت گشاد‌ شدن عروق سطحی و توقف خون در مویرگ‌ها ایجاد می‌شود. در ناحیه‌ مرکزی صورت و بویژه در نواحی بینی و گونه‌ها ظاهر می‌شود.

مهر گان گفت: سن ابتلا به بیماری، به طور عمده از میانسالی آغاز می‌شود و شیوع آن در دوران پیری و در زنان به‌ هنگام یائسگی افزایش می‌یابد.

این متخصص پوست و مو درباره درمان دارویی این بیماری گفت: درمان این بیماری همچون دیگر ضایعات عروقی، طولانی، دشوار و نتیجه‌ قطعی برای فرد مبتلا به این بیماری را ندارد که این معضل نیز نارضایتی فرد مبتلا به اینگونه درمان‌ها را به همراه دارد.

مهرگان گفت: درمان این بیماری توسط لیزر، امید به درمان قطعی فلاشینگ را برای افراد مبتلا به این بیماری ایجاد کرده است که با لیزر IPL انجام می‌شود و مکانیسم اثر این لیزر به این صورت است که اکسی‌هموگلوبین موجود در ‌رگ‌ها و مویرگ‌های صورت که در فلاشینگ (گرگرفتگی)، دچار ایستایی و کندی حرکت شده است، طول موج‌های 570 تا 620 نانومتر را تماما درخود جذب می‌کند.

وی افزود: این جذب اشعه، باعث ایجاد حرارت شدیدی در منطقه‌ مورد نظر می‌شود؛ به طوری که در نهایت باعث تجزیه هموگلوبین در رگ‌ها و مویرگ‌های منطقه‌ مبتلا به فلاشینگ می‌شود.

این متخصص پوست و مو گفت: لیزر و از بین‌ رفتن هموگلوبین در رگ‌های گشاد شده‌ منطقه‌ مبتلا و جذب آن توسط کبد، حجم درون رگ‌ها و مویرگ‌ها را کم کرده و قطر رگ تنگ‌ و طبیعی می‌شود که تظاهر آن در کم رنگ‌تر شدن و محوتر شدن مویرگ‌ها بوده و نتیجه‌ آن بهبودی صورت و رفع برافروختگی پوست است.

مهرگان در خاتمه گفت: جهت دستیابی به بهترین نتایج درمانی، پزشک معالج باید در مورد تفاوت‌های موجود در رنگ، ضخامت و نوع پوست درافراد مختلف (فوتوتیپ‌های پوست) شناخت کامل داشته باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: