جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 5 مرداد 1394     
3 روز ناسالم و 4 روز سالم

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، بر اساس شاخص کیفیت هوا، تهران در هفته گذشته (27 تیر تا 2 مرداد 1394) 3 روز ناسالم برای گروه­های حساس و 4 روز سالم داشته است.

واحد پایش و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوا با انتشار گزارش هفتگی بررسی شاخص کیفیت هوا اعلام کرد: میانگین تغییرات ساعتی غلظت ذرات معلق کمتر از 10 و 5/2 میکرون ( PM10 و PM2.5 ) اندازه­گیری شده در ایستگاه­های سنجش آلودگی هوای تهران و پارامترهای هواشناسی اندازه­گیری شده در ایستگاه مهرآباد در هفته گذشته نشان می­دهد ورود موج هوای سرد همراه با بادهای شدید (با سرعت بیش از 6 متر بر ثانیه)، کیفیت هوای تهران را تحت تاًثیر قرار داده است.

مریم نادری، مدیر واحد پایش و پیش بینی در این باره گفت:« در سه روز اول هفته گذشته که بر اساس شاخص کیفیت هوا برای گروه­های حساس جامعه ناسالم بوده است جهت باد بین شمال­غرب تا جنوب­شرق متغیر بوده است. روز شنبه که در دو زمان ( در ساعات ابتدایی و اواخر روز) میدان دید به حدود 2 کیلومتر کاهش یافته است جهت باد در صبح این روز  شمال­غربی و سرعتی بین 4 تا 6 متر بر ثانیه داشته است. اما همزمان با کاهش افقی میدان دید ساعات پایانی این روز جهت باد بین شمال­غرب تا جنوب­شرق متغیر بوده است

او ادامه داد:«با رسیدن موج هوای سرد در بعد ­از ظهر روز یکشنبه به تهران، در فاصله زمانی محدود شرایط متغیری را به وجود آورده است. ابتدا با تند بادی لحظه­ای از جهت جنوب­شرق موجب بلند شدن گرد و غبار و کاهش شدید میدان دید به حدود 1 کیلومتر (در برخی نقاط کمتر از 1000 متر) شده است. سپس با رسیدن رطوبت این توده هوا به تهران و بادی با جهت شمال­غربی، دمای هوا از 34 درجه به 24 درجه سانتیگراد کاهش و رطوبت نسبی هوا از 16 درصد به 83 درصد افزایش یافته است که ریزش باران، افزایش کیفیت و تلطیف هوا را به دنبال داشته است

آنطور که نادری می‌گوید، همزمان با وزش باد نسبتاً شدید با سرعتی حدود 6 متر بر ثانیه و جهت ­غربی در بعد از ظهر دوشنبه بلند شدن گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید را باعث شده است.

بر اساس این گزارش، روزهای سه شنبه تا جمعه جهت باد بین شمال­غرب تا جنوب­شرق متغیر بوده و سرعتی متغیر بین 1 تا 5 متر بر ثانیه داشته است که به خروج آلاینده­ها از سطح شهر کمک کرده و شرایط سالمی به لحاظ شاخص کیفیت هوا را به وجود آورده است.

اطلاعات غلظت آلاینده­ها بر اساس داده ایستگاه­های شرکت کنترل کیفیت هوا و اطلاعات هواشناسی اندازه­گیری شده در ایستگاه مهرآباد از پایگاه اطلاعات دانشگاه وایومینگ تهیه شده است.

Rounded Rectangular Callout: کاهش کیفیت هوا و کاهش عمق میدان دید به حدود 1 کیلومتر با وزش تند باد لحظه ای و ورود گردوفبار به سطح شهر




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: