جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 5 مرداد 1394     
توسعه حمل و نقل ريلي كمك به اقتصاد ملي است

حمايت از پروژه‌هاي حمل و نقل ريلي در اولويت نخست دولت باشد

به گزارش گروه نگاه پارلمان شهری شهرداری نیوز،يك عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر لزوم پرداخت يارانه به توليد و حمل و نقل، گفت: وقتي قيمت حامل‌هاي انرژي افزايش مي‌يابد، اگر يارانه بخش‌هاي توليدي و حمل و نقلي را پرداخت نكنيم، هم توليد و هم خدمات حمل و نقل تحت تأثير قرار خواهند گرفت.

مهرداد لاهوتي افزود: دولت با حذف پر درآمدها از فهرست يارانه بگيران و افزايش درآمدهاي خود باید از طريق پرداخت يارانه، حوزه حمل و نقل را مورد حمايت قرار دهد.

وي با اشاره به اين كه صنعت حمل و نقل ريلي از اولويت‌هاي كشور است و توسعه آن به نحوي كه همه مردم به آن دسترسي داشته باشند ضروري است، اظهار كرد: اتمام و تكميل پروژه‌هاي ريلي بايد در اولويت نخست دولت براي هزينه كردن بودجه و اختصاص يارانه باشد.

لاهوتي با بيان اين كه توسعه حمل و نقل ريلي با توجه به آثار آن در كاهش مصرف سوخت، كمك به اقتصاد ملي محسوب   می­شود، تصريح كرد: با توجه به بالا بودن بيش از اندازه سن ناوگان اتوبوسراني و ميني‌بوسراني، دولت بايد نسبت به تخصيص بودجه و يارانه به اين حوزه اقدام كند.

عضو كميسيون عمران مجلس در پايان با تأكيد بر اين كه در توسعه حمل و نقل عمومي بايد از توان مالي بخش خصوصي نيز استفاده شود، خاطرنشان كرد: از محل صندوق توسعه ملي بايد به سرمايه‌گذاران بخش حمل و نقل به صورت ريالي و ارزي تسهيلات ارائه شده و ضمانت اين تسهيلات از سوي شركت‌هاي دولتي انجام شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: