جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 5 مرداد 1394     
دلایل تاج در موردتقدیر نشدن از فغانی

تسنیم: مهدی تاج در گفت‌وگو با رادیو ورزش در واکنش به بحث‌هایی که درباره انتخاب برترین‌های لیگ چهاردهم پیش آمده است، اظهار داشت: مهمترین ویژگی مراسم قرعه‌کشی و معرفی برترین‌های لیگ برتر این بود که به استانداردهای جهانی نزدیک باشد و همه اذعان داشتند که این کار زیبنده بود.

وی افزود: همان‌طور که می‌دانید در گذشته قرعه‌کشی لیگ برتر در محل سازمان لیگ و در یک لیوان برگزار می‌شد، اما چند سالی است که مراسم قرعه‌کشی و معرفی برترین‌ها از تلویزیون پخش می‌شود، آنهم در سالنی که پُر است.

«در خصوص نحوه برگزاری مراسم اعتراضی نداشتیم، اما در انتخاب نفرات برتر اظهارنظرهای متفاوتی صورت گرفت»، تاج با بیان این جمله خاطرنشان کرد: در ابتدای مراسم عنوان کردم که این انتخابات براساس سلیقه‌هاست و شاید با همه سلیقه‌ها جور نباشد. ما از یکی دو ماه پیش از اهالی فوتبال نظرشان را در خصوص نفرات برتر به صورت مکتوب گرفتیم. از همه کارشناسان، صاحب‌نظران، سرمربیان تیم‌ها، مسئولان هیئت‌ها و اهالی فوتبال به مانند رسم فیفا این کار را انجام دادیم.

رئیس سازمان لیگ در پاسخ به این سؤال که آیا انتخابات براساس آرای اخذ شده صورت گرفته است یا خیر عنوان کرد: اصلاً دخل و تصرفی در آرا نبود و روابط عمومی سازمان همه آرا را جمع کرد و برترین‌ها را به علی کفاشیان گفتیم. تنها در بخش داوران مردم و کارشناسان افرادی را انتخاب کرده بودند، اما فریدون اصفهانیان (رئیس کمیته داوران) نظرش این بود که براساس امتیازبندی داور برتر را معرفی کنیم.

وی در خصوص اینکه چرا از علیرضا فغانی داوری که در فینال جام ملت‌های آسیا قضاوت کرده بود دعوتی نشد، گفت: ما هیچ داوری را دعوت نکرده بودیم و همان‌طور که گفتم کمیته داوران نظرش این بود که داور برتر براساس امتیازبندی انتخاب شود. در این زمینه نیز ما نباید پاسخگو باشیم، بلکه کمیته داوران باید پاسخگو باشد.

تاج ادامه داد: در جامعه داوری بین خودشان (کمیته و دپارتمان) و حتی زمانی که من مسئولیت داوران را برعهده داشتم این حرف و حدیث‌ها وجود داشت. اصفهانیان توضیحاتی را ارائه کرده و داوران را امتیازبندی کرده بود. ما هم امانت‌داری کردیم که روز جشن داور برتر را معرفی کنیم. ممکن است این انتخاب به نظر خودم هم نخورد، چرا که من هم مانند همه فرم پر کرده بودم، اما نظر کمیته داوران چیز دیگری بود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه داوری‌ها در فوتبال ایران بهتر از قبل شود، خاطر نشان کرد: ما به غیر از سه داور برتر هیچ داوری را دعوت نکرده بودیم.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال با اشاره به نحوه انتخاب برترین‌های فوتبال ایران گفت: باید این نقیصه را برطرف کنیم که بتوان هنگامی که نظرات افراد را می‌گیریم در فرم‌ها به آنها بگوییم که نظرات آنها انتشار می‌یابد.

رئیس سازمان لیگ در پاسخ به این پرسش که چرا تنها سه داور به مراسم انتخاب بهترین‌ها دعوت شده بودند و آیا نباید از داوری که فینال جام ملت‌ها را قضاوت کرده است، دعوت می‌شد، تصریح کرد: جای‌مان در سالن محدود بود، اما قبول دارم که حرف درستی است و او (فغانی) باید در این مراسم حضور می‌داشت. ما باید جای بزرگ‌تری می‌گرفتیم که بتوانیم تمام داوران، مسئولان هیئت‌های فوتبال، سرپرستان تیم‌ها و ... را دعوت کنیم. با این وجود مسئله مهم این است که مراسم مورد استقبال قرار گرفت.

تاج در خصوص پرداخت حق و حقوق داوران خاطرنشان کرد: بحث داوران را به کمیته داوران سپرده‌ایم و خودشان باید سؤالات را پاسخ بدهند. در مورد حقوق و دستمزدشان علی کفاشیان اعلام کرده که همه دستمزد داوران را می‌دهیم و به اعتقاد من این کافی است که رئیس فدراسیون قول بدهد، اما اینکه کجا و چه شکل پرداخت خواهد شد بحث میان فدراسیون و کمیته داوران است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: