جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 4 مرداد 1394     
مرگ6ایرانی به‌ازای هر10هزارخودرو

فارس: سردار محمدرضا مهماندار معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا  در گفت‌وگوی ویژه خبری شب  گذشته به تجزیه و تحلیل آمار تلفات تصادفات رانندگی پرداخت واظهار داشت: آمار تلفات تصادفات از 28 هزار نفر در سال 84 به 16 هزار و 800 نفر در سال رسیده است.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان این مطلب که رتبه ایران در بین کشورهای پرخطر در زمینه تصادفات رانندگی خوب نیست خاطر نشان کرد: به ازای هر 10 هزار خودرو در ایران 6 نفر کشته می شوند که این آمار در دنیا 7.5نفر و در آسیا 10 نفر است.

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور با اشاره به هماهنگی دستگاه های امدادی پلیس و سایر دستگاه های مرتبط با حوزه حمل و نقل ادامه داد: بخش عمده ای از حوادث مربوط به مسائل انسانی می شود بنابراین نیاز به تغییر فرهنگ در این حوزه داریم.

سردار مهماندار هم چنین درباره اینکه شنیده شده پیشنهاداتی برای کاهش سرعت مجاز در جاده ها از طرف پلیس مطرح شده و آیا این پیشنهاد راهکار کاهش تلفات جاده ای است یا خیر اظهار داشت: در بعد ایمن سازی و کاهش تصافات و تلفات ناشی از آن همه مولفه ها باید با هم حرکت کنند ولی ممکن است سرعت هر یک از آنها متفاوت باشد که این موضوع ما را دچار چالش خواهد کرد.

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ادامه داد: به طور مثال در بخش ایمن سازی راه و استفاده ازتکنولوژی قطعا سرعت ما می تواند خیلی بالاتر از فرهنگ سازی و کار آموزش و تغییر فرهنگ مردم در حوزه رانندگی باشد البته در سالیان اخیر سرعت ما در بخش فرهنگ سازی نیز سرعت خوبی بوده که در اینجا جا دارد از صدا و سیما قدردانی کنیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که تجربه دنیا نشان داده کشورهایی که سرعت را محدود کردند تعداد تلفاتشان کاهش پیدا کرده گفت: عامل اصلی شدت حوادث سرعت است و اینکه کاهش سرعت در میزان تلفات و تصادفات و شدت حوادث اثر دارد شکی نیست اما تصمیم گیری در این مورد (کاهش سرعت مجاز در جاده ها) فقط در اختیار پلیس نیست بلکه نیازمند همکاری همه سازمان ها از جمله وزارت راه و شهرسازی است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: