جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 مرداد 1394     
توسعه حمل و نقل همگانی با محوریت مترو

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، رئيس كميته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، سلامتی را مهمترين مقوله زندگی هر شهروند دانست و افزود: تخصيص اعتبارات باید بر اساس اولويت‌ها مورد توجه قرار گيرد.

مهندس محمد حقانی با تأكيد بر اهميت موضوع محيط زيست به عنوان ضرورت امروز شهر تهران به عنوان سرفصل فعاليت ­های مديريت شهری، گفت: تنها در صورت اولويت دادن به محيط زيست است كه مي‌توانيم اميدوار باشيم انبوه معضلاتي كه در زمينه‌هاي آب، خاك و هوا، این کلان­شهر با آن‌ها دست و پنجه نرم مي‌كند، برطرف شوند.

وی افزود: برطرف كردن مشكلات زيست محيطي بايد در رأس برنامه‌ريزي‌هاي مديريت شهري قرار داشته باشد و اختصاص اعتبارات به اين منظور كه به صورت مستقيم با سلامت شهروندان سر و كار دارد از اهميت بالایی برخوردار است.

حقانی با اشاره به اينكه هموارسازي زيرساخت‌هاي حمل و نقل عمومي، می­ تواند تأثیر به سزايی در كاهش موضوعات زيست محيطي بر جای بگذارد، اظهار كرد: به این منظور، توسعه حمل و نقل همگاني با محوريت مترو بايد به عنوان اولويت نخست در دستور كار مديريت شهري قرار گيرد.

وی با بيان اينكه با نقطه مطلوب فاصله زيادي داريم، تصريح كرد: البته در اين ميان، به همكاري بين بخشي نیز نیاز داريم و این در حالي است كه هنوز مطالبات باقي مانده شهروندان تهران از دولت‌هاي نهم و دهم در زمينه اعتبارات توسعه حمل و نقل عمومي پرداخت نشده و مطالبات مردم این کلان­شهر هر سال انباشته­تر می­شود.

رئيس كميته محيط زيست شورای شهر تهران در پايان با تأكيد بر اينكه سلامتي، مهمترين مقوله زندگي هر شهروند است و توجه به سلامت شهروندان از مهم‌ترين مسئوليت‌هاي مسئولان در سطوح ملي و محلي محسوب مي‌شود، خاطرنشان كرد: از اين رو، تخصيص اعتبارات باید بر اساس اولويت‌ها مورد توجه قرار گيرد و بدون ترديد هيچ اولويتي بالاتر و مهم‌تر از حفظ جان مردم و سلامتي آن­ها وجود ندارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: