جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 مرداد 1394     
تهدیدپوچ جان کری ازنظر گاردین

 

باشگاه خبرنگاران: روزنامه انگلیسی گاردین (Guardian)، در خبری تحت عنوان "ایران پاسخ تهدید پوچ کری در مسئله هسته ای را داد" به اظهارات جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و نیز پاسخ دکتر ظریف به این تهدید پرداخت.
 
در این گزارش آمده است: ایران روز جمعه با شدت پاسخ اظهارات "جان کری" را داده و تهدید آمریکا به اقدام نظامی علیه ایران در صورت نقض توافق تاریخی که در تاریخ 17 جولای به امضا رسید، محکوم کرد.
  تهدید پوچ کری از نظر گاردین
 
"گاردین" نوشت: "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در بیانه ای اظهار داشت: متاسفانه وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر از طناب پوسیده قدرت آمریکا برای استفاده از گزینه نظامی سخن به میان آورده است.
 
ظریف ضمن تقبیح سخنان کری، "تهدیدهای پوچ علیه ملت ایران و مقاومت ایرانیان" را بی ثمر خوانده و گفت: چنین اظهاراتی مربوط به قرن گذشته است.
 
در ادامه این گزارش آمده است: با وجود دستیابی به توافق با ایران برای خارج کردن بمب هسته ای از دسترس تهران، چندین مقام آمریکایی از جمله "اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا، اشاره کرده اند که گزینه نظامی برای بازداشتن ایران از دستیابی به بمب هسته ای هنوز روی میز است.
 
 ظریف همچنین گفت: "کری" و دیگر مقامات آمریکایی بارها اعتراف کرده اند که این تهدیدها تاثیری بر اراده مردم ایران ندارد و تنها وضعیت را به ضرر آن ها تغییر خواهد داد. پس برای آمریکایی ها بهتر است که عادت دیرینه خود را ترک نموده و زبان تهدید و تحریم علیه ملت بزرگ ایران را یک بار و برای همیشه کنار بگذارند.
 
 در انتهای این گزارش آمده است: ایران بر اساس توافق 14 جولای پذیرفت که بیشتر صنعت هسته ای خود را در ازای کاهش و در نهایت لغو تحریم ها، از دور خارج نماید. قدرت های جهانی این توافق را فرصتی تاریخی برای گشایش مسیری جدید در روابط با ایران عنوان کرده اند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: