جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 مرداد 1394     
اسامی تاییدشدگان و رد شدگان afc

نود: هفته نامه تماشاگران امروز، خبری را با این مضمون را منتشر کرد:« فدراسیون فوتبال قصد دارد تعداد اعضای ایرانی را در AFC افزایش دهد. کنفدراسیون فوتبال آسیا از علی کفاشیان درخواست کرد تا برای پست های کمیته های مختلف افرادی را به عنوان کاندیدا معرفی کند که فدراسیون هم سریعا لیستی را تهیه و ارسال کرد.

در لیسیتی که فدراسیون به ای‌اف‌سی فرستاده، تقریبا نام بیشتر مردان و زنانی که در فدراسیون کار می‌کنند دیده می‌شود. از خود کفاشیان و مهدی تاج گرفته تا هوشنگ نصیرزاده و امیرحسین حسینی، مدیر روابط عمومی فدراسیون.
بر اساس مقررات، از هر کشور تنها یک نفر می‌تواند در یک کمیته عضو باشد. از طرف دیگر عضویت فرد در یک کمیته، مانع عضویت او در کمیته‌های دیگر خواهد بود، با این وجود فدراسیون فوتبال ایران برای برخی از کمیته‌ها دو یا سه نفر را پیشنهاد داده است. عجیب‌تر اینکه در فهرستی که گفته می‌شود فدراسیون به ای‌اف‌سی فرستاده، علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون، برای عضویت در دو کمیته پیشنهاد شده است.این هفته نامه فهرست افراد پیشنهاد شده از طرف فدراسیون فوتبال ایران را منتشر کرده که اطلاعات را تکمیلی را به این لیست اضافه می کنیم:
کمیته مسابقات: علی کفاشیان، علیرضا اسدی
کمیته توسعه: محمد حسین علیزاده (رئیس آکادمی فوتبال)
کمیته مالی: محمد درخشان
کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی: عباس ترابیان
کمیته حقوقی: احمدرضا براتی، هوشنگ نصیرزاده
کمیته انضباطی: احمد رضا براتی ، وثوق احمدی
کمیته بازاریابی: علیرضا اسدی
کمیته استیاف: جهانگیر بیگلری
کمیته رسانه‌ و ارتباطات: امیرحسین حسینی (مدیر روابط عمومی)
کمیته پزشکی: زهره هراتیان
کمیته داوری: مسعود عنایت، حسین عسگری، مسعود مرادی
کمیته مسوولیت‌های اجتماعی: مهدی تاج، محمدرضا ملامحمد (سرپرست کمیته فرهنگی فدراسیون)
کمیته فنی: مرتضی محصص
کمیته زنان: الهه‌ عرب‌عامری
فهرستی که منتشر شده درست است و تنها احمدرضا براتی است که مثل اسدی برای دو کمیته معرفی شده است. دبیرکل جدید فدراسیون برای دو کمیته مسابقات و بازاریابی معرفی شده است و براتی هم برای کمیته های انضباطی و حقوقی. ضمن اینکه شخصی به نام وثوق احمدی هم برای کمیته انضباطی معرفی شده و همچنان جهانگیر بیگلری برای کمیته استیناف دوباره معرفی شده و البته جالب است بدانید که وی قبلا هم عضو این کمیته در ای اف سی بود.
هفته نامه تماشاگران امروز به درستی نوشته است:« به غیر از احمدرضا براتی، همه انتخاب‌های دیگر، یا عضو فدراسیون هستند یا از نزدیکان علی کفاشیان. محمد درخشان یکی از این دوستان کفاشیان است که سال‌هاست کفاشیان پست‌های مختلف را به او می‌سپارد. او و کفاشیان عضو هیات مدیره شرکت افق سبز هستند.
انتخاب علیرضا اسدی برای دو کمیته هم نکته جالب این لیست است. گفته می‌شود کفاشیان تلاش می‌کند اسدی را که با اصرار وزیر ورزش به جای مهدی محمد نبی انتخاب شد، وارد حلقه معتمدینش کند. پیشنهاد براتی هم می‌تواند به همین دلیل باشد. براتی تحصیلات حقوقی دارد و در مقاطع مختلف به عنوان منتقد تصمیمات فدراسیون در رسانه‌ها حرف زده. خارج کردن چنین منتقدی، برای کفاشیان که منتقدان بی‌شماری دارد، دستاورد کمی نیست.»
چه کسانی تایید شده اند؟
این کلیت خبری بود که منتشر شده بود. اما سایت نود به اطلاعات جدیدی رسیده است اینکه از لیست بلندبالایی که کفاشیان به ای اف سی داده تنها ۸ نفر پذیرفته شده اند و بقیه رد شده اند. از بین این شش نفر هم دو نفر هنوز حضورشان قطعی نشده است اما همچنان شانسشان زیاد است .این دو نفر احمدرضا براتی برای کمیته حقوقی و مرتضی محصص برای کمیته فنی است. براتی برای حضور در کمیته انضباطی رد شده است. به غیر از براتی و محصص، علی کفاشیان به عنوان رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی ای اف سی منصوب شده است و البته وی عضو کمیته برگزاری جام ملتهای ۲۰۱۹ امارات هم هست. زهره هراتیان برای عضویت در
کمیته پزشکی، محمد درخشان برای کمیته مالی و علیرضا اسدی برای عضویت در کمیته مسابقات تایید شده اند. به علاوه اینکه جهانگیر بیگلری و وثوق احمدی در کمیته استیناف و انضباطی تایید شده اند و به صورت قطعی عضو این کمیته ها خواهند بود تا تعداد کرسی های بین المللی فدراسیون در ای اف سی به هشت کرسی می رسد. نکته جالب این است که کفاشیان خواسته هر کسی دور و برش است را معرفی کند و حتی احسانی رئیس کمیته آموزش را خواسته معرفی کند اما چون وی مدارکش را دیر آورده است معرفی نشده است. احسانی را کفاشیان می خواسته برای کمیته آموزش معرفی کند. البته تایید شدگان در روزهای گذشته به کفاشیان اعلام شده و دلیل این اعلام به این خاطر است که وی عضو هیات رئیسه است واسامی را باید اعضای هیات رئیسه تایید کنند و به همین دلیل اسامی بدست کفاشیان رسیده حتی به رد شدگان اعتراض کرده اند. اما صبح جمعه ایمیل ای اف سی بدست فدراسیون رسیده که اعتراض ایران را رد کرده است و گفته اسامی همین هشت نفر خواهند بود.
چه کسانی رد شدند؟
کنفدراسیون فوتبال آسیا حتی مهدی محمد نبی را که عضوکمیته بازاریابی بود را رد کرده است و عضویت وی تمدید نشده است. برای ایران در حالی هشت سهمیه درنظر گرفته شده که به عنوان مثال کشور پاکستان که سه کرسی داشته، ۵ سهمیه گرفته است و یا ازبکستان هم ۵ کرسی داشته اما ۶ سهیمه گرفته است. در هر حال رد شدگان هم داستان جالبی برای خودشان دارند. فدراسیون فوتبال به هم رد شدگان اعتراض کرده است.
البته برخی رد شدگان از اینکه رد شده اند حسابی تعجب کرده اند و البته برخی از آنها مثل ترابیان از رد شدن خبر ندارند. احتمالا کفاشیان شنبه صبح به آنها دلداری خواهد داد.
دکتر علیزاده رئیس آکادمی ملی فوتبال که عضو کمیته توسعه بود دیگر سفرهای مالزی اش قطع می شود و از این رد شدن ابراز شگفتی خواهد کرد.
خود کفاشیان دیگر عضو کمیته مسابقات ای اف سی نیست و عباس ترابیان به این دلیل که کفاشیان رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی شده است رد شده است. کفاشیان چون نایب رئیس ای اف سی و عضو کمیته اجرایی است باید رئیس یک کمیته باشد و در حالیکه گفته می شد وی ممکن است رئیس کمیته بازاریابی یا مسابقات شود، اما در نهایت رئیس کمیته فوتبال ساحلی و فوتسال شد. ترابیان خیالش جمع بود که کفاشیان تمایل به کمیته مسابقات دارد و او در کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی می ماند و حتی در فدراسیون رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی شده بود اما حالا او هم رد شده است و مطمئنا او هم با شنیدن خبر رد شدنش تعجب خواهد کرد. عباس ترابیان حدود ۸ سال عضو کمیته فوتسال ای اف سی است.
هوشنگ نصیرزاده رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون هم برای کمیته حقوقی رد شده است. او که خودش را برای گرفتن این پست آماده کرده بود حالا مات و مبهوت مانده چرا که احمدرضا براتی که معمولا مواضعی مخالف با نصیرزاده داشت برای دو کمیته معرفی شد و در نهایت در کمیته حقوقی پذیرفته شده و به احتمال زیاد طی روزهای آینده به صورت رسمی عضویتش اعلام می شود.
دبیرکل فدراسیون فوتبال هم برای عضویت در کمیته ای که دبیرکل قبلی یعنی مهدی محمد نبی عضوش بود، تایید نشده تا علیرضا اسدی عضو کمیته مسابقاتی شود که کفاشیان سابق براین عضوش بود.
امیرحسین حسینی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال هم برای کمیته رسانه و ارتباطات معرفی شده که وی هم رد شده است.یکی از موارد اعتراضی فدراسیون به رد شدن وی بوده که البته بدون داشتن سابقه کار در رسانه ها اما به خاطر حضور هشت ساله در روابط عمومی فدراسیون با حمایت ویژه رئیس و دبیرکل سابق، با رزومه ای هشت ساله به این کمیته معرفی شده بود. در اعتراض فدراسیون آمده است که دبیرکل های فدراسیون های تاجیکستان و افغانستان عضو کمیته رسانه وارتباطات شده اند اما مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال چرا قبول نشده است و این در حالی است که هفته گذشته دبیرکل فدراسیون تاجیکستان درگذشته و بهتر است که امیرحسین حسینی را جایگزین کنید که ای اف سی در ایمیل امروز صبحش این مورد را هم رد کرده است.
اما بشنوید که از کمیته داوران که مسعود عنایت، حسین عسگری و مسعود مرادی برای این کمیته معرفی شده اند و حالا همه رد شده اند. دلیل این رد شدن تغییر منطقه ایران از غرب آسیا به منقطه مرکزی است که یک عضو ازبکستانی جایگزین عضویت ایران شده است. قبلا حسین عسگری عضو این کمیته بود و اتفاقا یکی از انگیزه های عنایت برای حضور در پست ریاست دپارتمان داوری حضور در کمیته داوری ای اف سی بود. البته عنایت به عنوان مدرس فیفا و ای اف سی اعتبار بین المللی ویژه ای دارد. اما هر سه عضو رد شدند.
مهدی تاج رئیس سازمان لیگ و محمدرضا ملامحمد رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال هم برای عضویت در کمیته مسئولیت های اجتماعی رد شده اند. اینکه چرا مهدی تاج برای این کمیته معرفی شده جای سوال دارد. مثلا او می توانست برای کمیته مسابقات معرفی شود چرا که رئیس سازمان لیگ است و البته اسدی برای کمیته بازاریابی تا بلکه دو کرسی باقی بماند.اما این اتفاق نیفتاده و به نظر می رسد با بی تدبیری هم کرسی کمیته بازاریابی و هم کرسی کمیته مسئولیت های اجتماعی سوزانده شده است.
اما الهه عرب عامری نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال هم برای عضویت در کمیته بانوان ای اف سی رد شده است و این در حالی است که فریده شجاعی قبلا در این کمیته حضور داشت. خانم عرب عامری که سابقه تکواندوکار بودن دارد و تازه رئیس کمیته فوتبال بانوان شده بدون هیچ رزومه ای در فوتبال معرفی شده است و طبیعی است که ای اف سی وی را رد می کرد.
ایمیل تاییدشدگان و رد شدگان امروز صبح به علی کفاشیان رسیده و حتی پاسخ اعتراض هم به ایمیل فدراسیون ارسال شده و مطمئنا فردا وی اسامی را رسانه ای خواهد کرد.
به هر صورت ما کرسی هایمان را در کمیته های داوران، بازاریابی، بانوان و توسعه، مسئولیت های اجتماعی، رسانه ها و ارتباطات از دست داده ایم و شاید توجیه کفاشیان این باشد که سهیمه درنظر گرفته شده برای ایران هشت کرسی بیشتر نبوده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: