جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 31 تير 1394     
خبری خوش برای کتابفروشان +سند

 

تسنیم:گلایه‌های برخی از کتابفروشان پس از مراجعه به ادارات امور مالیاتی مبنی بر بی‌خبری ماموران مالیاتی از معافیت کتابفروشان آن  هم در شرایطی که پیش از این از سوی وزارت ارشاد اعلام شده بود که معافیت مالیاتی کتابفروشان از ابتدای سال جاری لازم‌الاجرا است،‌ موجب سردرگمی این صنف شده است.

از یک طرف شواهد حاکی از عدم ابلاغ دستورالعمل معافیت مالیاتی کتابفروشان به حوزه‌های مالیاتی تابعه آن است که موجب شده ممیزان مالیاتی در برخورد با کتابفروشان آن‌ها را معاف از مالیات ندادند و از طرفی دیگر وزارت ارشاد بر اساس بخشنامه‌ای که به شماره 149/ 93/ 200 در تاریخ 25 اسفند سال گذشته از سوی رئیس کل سازمان امور مالیاتی به دفاتر تابعه ارسال شده است،‌ می‌گوید که بخشنامه ابلاغ شده و معافیت لازم‌ الاجراست.

یکی از کارشناسان دفتر فنی و حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی نیز با بیان این مطلب که این بخشنامه به کلیه ادارات تابعه ماه‌ها پیش ابلاغ شده است،‌ می‌گوید:‌ این بخش‌نامه ابلاغ شده در سیستم‌های ماموران مالیاتی و ممیزان نیز وجود دارد و ندیدن آن اهمال مامور بوده است،‌ بر فرض هم اگر به دست ماموران میانی نرسیده باشد،‌ مدیران کل آن را باید ابلاغ می‌کردند.

وی هم‌چنین از وجود این بخشنامه در سایت سازمان امور مالیاتی خبر داده و می‌گوید:‌ در بخش قوانین در سایت سازمان امور مالیاتی نیز این بخشنامه وجود دارد و به استناد آن کتابفروشان معاف از مالیات هستند.

این کارشناس سازمان مالیاتی می‌گوید:‌ کتابفروشانی که با مشکل مواجه شده‌اند،‌ با در دست داشتن این بخشنامه می‌توانند به ادارات مالیاتی و مامور مربوطه مراجعه کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: