جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 30 تير 1394     
فرهنگ سازی و آموزش تفکیک زباله های خانگی اولویت نخست سال جاری

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، شهردار منطقه 4 در نشست هم اندیشی و کارگاه آموزشی ساماندهی نحوه تفکیک زباله ها گفت: طرح تفکیک زباله های تر و خشک از مبدا و آموزش خانواده ها مهمترین اولویت سال جاری در حوزه خدمات شهری خواهد بود.

سید امیر عباس بهاری شهردار منطقه 4 در نشست تبيين و تشريح سياست هاي كلي و اجرائي طرح تفكيك زباله از مبداء که با حضور باقرصاد قائم مقام قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، دکترجعفري مدير عامل سازمان مديريت پسماند برگزار شد با اعلام این خبر گفت: یکی از مهمترین موضوعات و معضلات شهر تهران موضوع تفکیک زباله از مبدا و جداسازی زباله های تر و خشک است.

وی افزود: فرهنگ سازی و آشنایی خانواده ها با موضوع تفکیک زباله از مبدا یکی از اقداماتی که در سال جاری با جدیت به آن پرداخته خواهد شد.

شهردار منطقه 4 افزود: داشتن مدیریت واحد شهری یک ضرورت است و اجرای طرح های انظباط شهری و خط سفید و پسماند از موضوعات مهم و به روز شهر تهران است و در این راستا اقدامات مختلفی پیش بینی شده است.

بهاری اضافه کرد: انجام کارهای بزرگ ، تغییر، پیشرفت و توسعه، کار آدمهای بزرگ است. اتفاقاتی و پروژه هایی که در 10 سال اخیر تهران شاهد هستیم همانند تونل رسالت چندین در طول هفت ماه با مدیریت و کار جهادی دکتر قالیباف راه اندازی شد که بستر توسعه را در شهر تهران فراهم نموده است.

وی خاطر نشان کرد: در طرح های آسمان آبی  زمین پاک و خط سفید موضوع پسماند از اهمیت بالایی برخوردار است و تلاش می کنیم تا ضمن آموزش حداکثری خانواده ها، طرح تفکیک زبله از مبدأ به بهترین شکل در منطقه 4 اجرا شود .

در ادامه منصور باقرصاد قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران ضمن تشکر از اقدامات شهرداری منطقه 4 و مهندس بهاری به خاطر توجه به موضوع پسماند و انظباط شهری ،گفت: اگر زباله های خشک و تر از مبدا جدا شود کلی از هزینه ها کاهش می یابد و این مهم با همکاری حوزه اجتماعی و آموزش از منازل ممکن خواهد شد  و اگر انجام شود تعداد مخازن یک سوم خواهد شد.

وی افزود: امروزه بدنبال دفع زباله هاهستیم اما نمی دانیم  این همان سرمایه ملی است که می تواند به چرخه حیات برگرد و بسیار مفید باشد به شرطی که فرهنگ سازی شود.

باقر صاد افزود: انظباط شهری باید در تمام مناطق 22 گانه اجرایی شود. حذف زواید فیزیکی، ساماندهی معابر، کم کردن زباله ها و ... از برنامه هایی است که باید در شهر تهران با جدیت پیگیری شود .

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه ابراز امیدواری کرد که منطقه 4 می تواند یکی از مناطق پیشگام در اجرای طرح های انظباط شهری باشد .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: