جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 30 تير 1394     
ورود 60 دستگاه خودروی هیبرید پلاک تاکسیرانی ماحصل سرمایه گذاری بخش خصوصی

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، معاون فنی بهره برداری سازمان تاکسیرانی تهران بزرگ در خصوص وضعیت کنونی تاکسی های فرسوده ناوگان اذعان داشت: بر اساس آنچه که قانون در رابطه با عمر مفید خودروهای فعال در ناوگان تاکسیرانی پیش بینی کرده است خودروهای بالای 10 سال فرسوده اعلام می شود که در حال حاضر حدود 17 هزار تاکسی فرسوده با عمر بالای 10 سال در حمل و نقل عمومی تهران فعالیت دارند.

ابراهیمی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، با ابراز امیدواری از اینکه در  هفته های آتی روند نوسازی از سر گرفته شود ، تصریح کرد: آمار نوسازی تاکسی های فرسوده در سال گذشته حاکی از آن است که در فرایند نوسازی 3هزار و 300 خودرو موفق عمل کرده ایم اما نظر به اینکه هر سال به تعداد خودروهای فرسوده افزوده می شود برنامه نوسازی ناوگان می بایست به صورت مستمر ادامه یابد.

وی در خصوص متوسط عمر ناوگان تاکسیرانی تهران گفت: با توجه به اینکه تاکسی ها روزانه حدود 20 کیلومتر پیمایش دارند در واقع در نظر گرفتن عمر 10 سال برای تاکسی های شهر تهران یک رقم حداکثری است که انتظار می رود به مرور شاهد کاهش سال های مفید کارکرد تاکسی در تهران تا 5 سال باشیم.

وی افزود: هم اکنون به طور میانگین عمر ناوگان تاکسیرانی تهران حدود 5/7 تا 8 سال تخمین زده می شود. لازم به ذکر است که هر چه سن فرسودگی کاهش یابد تاکسی هایی با کیفیت و مصرف سوخت بهتر را در معابر شهر تهران شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 125 هزار تاکسی در کشور فعالیت می کنند و از این تعداد 80 هراز تاکسی متعلق به پایتخت است  خاطر نشان کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده از سوی مراجع ذیصلاح در سال جاری به ازای هر تاکسی فرسوده دو گواهی اسقاط صادر می شود تا وارد کنندگان خودرو بتوانند از آن بهره ببرند. در سال گذشته نیز حدود 6 هزار و 500 تاکسی نوسازی شد که سهم ناوگان تاکسیرانی تهران 3300 دستگاه بود.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته بحث ورود خودروهای هیبرید به ناوگان تاکسیرانی مطرح است اذعان داشت: طی جلساتی که در رابطه با خودروهای هیبرید برگزار شد هدف گذاری های لازم در این زمینه صورت گرفت و با اتفاق نظر مسئولین ورود خودروهای هیبریدی با استاندارد یورو 5 به بالا در راستای ارتقای کیفیت خدمات مورد تایید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در خصوص واردات خودروهای هیبرید طی فراخوان سازمان تاکسیرانی از سرمایه گذاران بخش خصوص دعوت به عمل آمد اظهار داشت: هم اکنون خودروهای هیبرید سازمان تاکسی رانی با اخذ مجوز ورود به ناوگان تاکسیرانی از پلیس راهور در اوایل تیر ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز نموده اند و در تعداد محدود به 10 دستگاه با برند تویوتا کمری پلاک تاکسیرانی هستند که امیدواریم با گذر از مشکلاتی که در مسیر ورود این خودروها وجود دارد روند واردات خودروهای هیبرید با سرعت بیشتری ادامه یابد.

وی افزود: تعداد 60 دستگاه از خودروهای مذکور نیز در گمرک و بندر در انتظار عبور از فیلترهای سازمان استاندارد جهت ارائه تاییدیه می باشند که با اتمام بررسی های استاندارد به سامانه تاکسیرانی تهران بزرگ افزوده خواهند شد

وی در ادامه از حمایت های بخش خصوصی در تامین بودجه واردات خودروهای هیبرید خبر داد و گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی با اظهار تمایل برای مشارکت در این پروژه بزرگ ملی بودجه واردات خودروهای هیبرید را تقبل نمودند. لازم به ذکر است که تاکسی های هیبرید تحت نظارت سازمان تاکسیرانی و در قالب شرکت های خصوصی سرمایه گذار فعالیت می نمایند. در واقع شرکت هایی که سرمایه گذاری کرده اند بعد از ورود تعداد معینی خودرو با اخذ پروانه بهره برداری از سازمان تاکسیرانی در شهر تهران مجاز به فعالیت خواهند بود.

وی در ادامه در خصوص وضعیت نوسازی خودروهای پیکان فعال در ناوگان گفت: از 3 هزار 300 خودرویی که در سال گذشته فرآیند نوسازی را طی نموده اند 2 هزار و 600 دستگاه مربوط به خودروهای پیکان بود در نتیجه هم اکنون 3 هزار و 200 دستگاه پیکان در تهران وجود دارد که بعید به نظر می رسد تمام این خودروها در حمل و نقل شهری فعال باشند چرا که تعداد قابل توجهی به دلیل استهلاک از رده خارج شده در پارکینک ها انتظار جایگزینی را می کشند و خودروهای پیکان فعال نیز بر اساس موصبه شورای شهر و شهرداری تهران تا دی ماه سال جاری از چرخه حمل و نقل پایتخت حذف خواهند شد.

وی افزود: هم اکنون در حدود 3 هزار نفر از رانندگان خودروهای پیکان نسبت به ثبت نام جهت نوسازی اقدام نموده اند و با اغاز فرآیند توسعه می توانیم خودروهایی با استاندارد های بالاتر را جایگزین نماییم.

معاون فنی بهره برداری سازمان تاکسیرانی تهران بزرگ در ادامه گفت: نظر به حصول نتیجه از جلسات و همکاری های امید بخش ستاد سوخت و سازمان تاکسیرانی جلسات و مذاکرات با خودروساز و بانک های عامل صورت گرفته است و با تقبل وجوه نقد لازم در این راستا انتظار می رود از سر گیری نوسازی ناوگان را پیش رو داشته باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه نمی توانیم خودروهای هیبرید تهران را منحصر به 10 دستگاه خودروی پلاک تاکسیرانی بدانیم گفت: از اسفند سال 93 که این فرایند به نتیجه رسید تاکنون 40 دستگاه خودروهای تویوتا کمری که دارای استاندارد یورو 5 هستند به خودروهای سازمان اضافه شده است که در فرودگاه مهرآباد استقرار یافتند. علاوه بر آن برخی شرکت های سرمایه گذاری نیز نسبت به خرید تعداد محدودی از خودروهای هیبرید اقدام نموده اند که این خودروها در گوشه و کنار شهر مشغول فعالیت هستند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: