جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 30 تير 1394     
کاهش 80 درصدی تصادفات با رعایت پروژه خط سفید

به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 18در راستای تبیین رویکردهای کمپین آسمان آبی ، زمین پاک و خط سفید در نشستی میزبان ائمه جماعات مساجدواعضای شورای حل اختلاف منطقه بود.

وحید نوروزی همچنین دراین نشست صمیمیمیزبان حجت الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی واجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و دریانی معاون رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران نیزبود.

همدلی برای تحقق شعارآسمان آبی، زمین پاک

شهردارمنطقه18در جمع ائمه مساجداین منطقه،پیاده سازی اهداف کمپین آسمان آبی،زمین پاک رامهمترین وظیفه کنونی همه شهروندان دانست وگفت:شهردار تهران طی یک سال گذشته این کمپین را با هدف داشتن آسمان آبی وزمین پاک برای همه شهروندان راه اندازی کرده و ازهمه خواسته تا در اجرایی شدن آن سهم داشته باشند. چرا که با تحقق این دومهم،بخش قابل توجهی از مشکلات کنونی کلانشهرتهران حل خواهد شد.

نوروزی در ادامه به بحث آمار تأسف انگیز تصادفات در کشور پرداخت و اظهار داشت:هم اکنون کشور ما در میان 190 کشور دنیا، رتبه 189 را در حوادث رانندگی دارد که بسیارنگران کننده است. همچنین تلفات ناشی از تصادفات در کشور ما 25 برابر ژاپن و میانگین کشته های حوادث رانندگی مان 4 برابر میانگین جهانی است. در آموزه های دینی ما آمده که هر کسی جان یک نفر را نجات بدهد، مثل این است که جان همه انسان ها را نجات داده و به همین دلیل باید ما تلاش کنیم تا میزان تلفات مان کاهش یابد. در سال 87 و تنها در شهر تهران 1400 نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که این آمار در سال 93 به 790 نفر کاهش یافت.

شهردارمنطقه 18رعایت شعار آسمان آبی را مصداق بارزحق الناس دانست و خاطرنشان کرد:ما در هنگام رانندگی باید حقوق دیگران را رعایت کنیم و اگر این اتفاق نیافتد، به حق دیگران تجاوز کرده ایم. شهرداری تهران نیز می کوشد تا با اجرای پروژه خط سفید، از حقوق همه شهروندان دفاع کند. برای تحقق این شعارهم کافی است تا ما تنها میان خطوط سفید رانندگی کنیم و هنگامی که به چراغ قرمزمی رسیم،پشت خط عابرپیاده توقف کنیم. آمارهای ما نشان می دهد که با رعایت این دو اصل ساده حدود 80 درصد از تصادفات منجر به فوت یا جرح ما کاهش خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع زمین پاک اشاره کرد و گفت: در بخش زمین پاک نیز از همه شهروندان خواسته شده که زباله های تر و خشک شان را از هم جدا کنند. در همه جای دنیا از زباله های خشک به عنوان طلای کثیف یاد می شود، اما ما آن را با بی دقتی و همراه با زباله های خشک دفع می کنیم. در حال حاضر، روزانه 250 تن زباله از سطح منطقه 18 جمع آوری می شود و ما تنها توانسته ایم 20 تن زباله خشک را جداسازی کنیم.

نوروزی وظیفه ائمه جماعات مساجد و اعضای شوراهای حل اختلاف را در اطلاع رسانی عمومی پروژه آسمان آبی، زمین پاک مهم برشمرد و یادآور شد:شما معتمدین مردم هستید و باید نسبت به آگاه سازی آنها درباره این دو موضوع مهم حداکثر تلاش تان را بکار بگیرید. اگر این اتفاق بیافتد، شهر تهران به یکی از پیشرفته ترین کلانشهرهای جهان تبدیل خواهد شد.

شهرداری تعامل مناسبی با شوراهای حل اختلاف دارد

حجت الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران طی سخنانی به تعامل سازنده میان شوراهای حل اختلاف با شهرداری منطقه 18 اشاره کرد و افزود:ماهیانه حدود 3 هزار پرونده مختلف در شوراهای حل اختلاف منطقه 18 تشکیل می شود. وجود این شوراها فرصتی را پیش آورده که مجتمع های قضایی با آرامش بیشتری به فعالیت شان ادامه بدهند و روند رسیدگی به پرونده ها نیز با سرعت بالاتری انجام شود. در باب تامین هزینه های ساختمان شورا نیز انصافا" شهردار منطقه تلاش ها و پیگیری های فراوانی نشان داده که باید از این بابت از او قدردان باشیم.

فرهنگ صلح و سازش را گسترش دهیم

داریانی، معاون رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران نیز در این نشست صمیمی از زحمات شهردار منطقه 18 تشکر کرد و گفت:همانطور که شهردار منطقه اظهار داشت باید فرهنگ ترافیک و مسائل محیط زیستی را به همیاری یکدیگر در سطح منطقه پیاده کنیم. ضمن اینکه باید به فرهنگ صلح و سازش نیز توجه ویژه ای داشته باشیم. بنده حدود 10سال افتخارحضور در منطقه 18 را داشته ام و می دانم که دوستان با چه مشکلاتی روبرو هستند. چرا که کمبودها و کاستی ها در این منطقه جنوب تهران بیشتر محسوس است.

وی در ادامه به ارائه آمارهای حوزه کاری خود پرداخت و خاطرنشان کرد:شورای حل اختلاف یک نهاد مردمی است که مطابق با منویات مقام معظم رهبری، سعی در ایجاد تعامل و حل اختلاف های به وجود آمده دارد. هم اکنون شورای حل اختلاف جایگاه ویژه خودرادرمیان مردم پیدا کرده و باید از این فرصت استفاده بهتری صورت بگیرد. البته تعداد بالای پرونده ها باعث شده که کمبودها بیش از پیش خودش را نشان بدهد. همه باید کمک کنیم تا درصد صلح و سازش مراجعه کننده ها درهمین شوراها بالا برود تا تعداد پرونده های مرجوعی به مجتمع های قضایی کاهش یابد. هم اکنون شهر تهران با 11درصد سازش، کمترین آمار را در میان شهرهای مختلف دارد که این موضوع به عوامل گوناگون باز می گردد. باید کاری کنیم که در این زمینه هم پیشرفت هایی حاصل بشود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: